Jump to content

Recommended Posts

Guest Supermule
Besvaret

Ja nogle kan ikke se skoven for bar' træer......:D Den var ikke myntet på dig Futz......:)

Når vi nu snakker om om interpersonal adfærd Her en anden test jeg kom i tanke om : Hvis man score positiv på mindst 3 af disse udsagn: - Udvise grov ligegyldighed overfor andres følelser - Mangle ansvarsfølelse og respekt for sociale normer eller forpligtelser - Mangle evner til at fastholde forbindelser med andre mennesker - Have svært ved at tolerere frustrationer og have en lav aggressionstærskel - Være ude af stand til at føle skyld eller til at lære af erfaringer eller straf - Have tendens til at komme med bortforklaringer og til at være udadprojicerende, dvs. til at give andre skylden for sine egne negative sider så opfylder man ifølge ICD-10 (som er et system til klassifikation af sygdomme og andre helbredsrelaterede lidelser udformet af WHO.) kriterierne for Dyssocial personlighedsforstyrrelse. I gamle dage ville en person der led af denne lidelse være blevet benævnt psykopat. (Og nej Mule, indlægget er ikke rettet mod dig :) )
  • Svar 149
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Når vi nu snakker om om interpersonal adfærd Her en anden test jeg kom i tanke om : Hvis man score positiv på mindst 3 af disse udsagn: - Udvise grov ligegyldighed overfor andres følelser - Mangle ansvarsfølelse og respekt for sociale normer eller forpligtelser - Mangle evner til at fastholde forbindelser med andre mennesker - Have svært ved at tolerere frustrationer og have en lav aggressionstærskel - Være ude af stand til at føle skyld eller til at lære af erfaringer eller straf - Have tendens til at komme med bortforklaringer og til at være udadprojicerende, dvs. til at give andre skylden for sine egne negative sider så opfylder man ifølge ICD-10 (som er et system til klassifikation af sygdomme og andre helbredsrelaterede lidelser udformet af WHO.) kriterierne for Dyssocial personlighedsforstyrrelse. I gamle dage ville en person der led af denne lidelse være blevet benævnt psykopat. (Og nej Mule, indlægget er ikke rettet mod dig :) )
Well 10 % af alle mænd har psykopatiske træk .... så mon ikke man kan opdrive et par stykker herinde....
Besvaret

Psykopat eller ikke? Uanset om man er psykopat eller ej, så er det da fuldkommen latterlige regler/skiltning Øresundsbroen kommer med. 1) 30km/t fra broanlægget og resten af Sverige ? Hvorfor nulstiller de ikke efter broanlægget ? 2) Igen her til morgen var hastigheden på højbroen sat ned til 70km/t i begge baner mod Danmark, fordi der stod en tom service-bil i nødsporet. Pas på....der sejler et skib under broen....sæt hastigheden ned til 20km/t.. ;) Hvornår tages der hensyn til kunderne....... PS! Til jer som nyder udsigten.......Koncentrer jer om trafikken...... :fight: 2 gange i dag mødte jeg slingrende biler hvor chafføren "nød" udsigten......

Besvaret
2) Igen her til morgen var hastigheden på højbroen sat ned til 70km/t i begge baner mod Danmark, fordi der stod en tom service-bil i nødsporet. Pas på....der sejler et skib under broen....sæt hastigheden ned til 20km/t.. ;)
Tror sku den slår lige hårdt om den er tom eller ej :rolleyes:
PS! Til jer som nyder udsigten.......Koncentrer jer om trafikken...... :fight: 2 gange i dag mødte jeg slingrende biler hvor chafføren "nød" udsigten......
Og kan i den anledning supplere med; 1) Når jeg ligger i overhalingsbanen, bag ved 3 andre biler og er i gang med at passere bilerne i indersporet, har dine blink med langlyset ingen effekt. Af alle bilerne i rækken, kan jeg gøre mindst ved hastigheden, og ud fra hastigheden at dømme, er jeg sikker på at varevognen forrest, der var ved at overhale, gjorde hvad han kunne ... Så slap af en anden gang, fjols! 2) Når du får lyst til at panik-skifte fil ved bro-anlægget, fordi banen ved siden af er tom, så kast lige et blik over skulderen inden - så behøver jeg ikke klodse bilen igen... Men hvem end det var, er jeg sikker på han lærte lektien ;) (I tilfælde af tvivl, var disse ikke møntet på tidligere poster, men generelle vejledninger)
Besvaret
1) Når jeg ligger i overhalingsbanen' date=' bag ved 3 andre biler og er i gang med at passere bilerne i indersporet, har dine blink med langlyset [i']ingen effekt. Af alle bilerne i rækken, kan jeg gøre mindst ved hastigheden, og ud fra hastigheden at dømme, er jeg sikker på at varevognen forrest, der var ved at overhale, gjorde hvad han kunne ... Så slap af en anden gang, fjols!
Ååååh ja - jeg VED godt at man ikke må og det er ulovligt og alting, men er du da gal hvor min bil har tendens til at pludselig kunne køre m-e-g-e-t lidt hurtigere end dem jeg overhaler når det du beskriver sker. Men ja... Slap dog af... Det gælder ikke om at komme først over broen. Og vil man partout køre race på den så gør det dog om natten.
2) Når du får lyst til at panik-skifte fil ved bro-anlægget' date=' fordi banen ved siden af er tom, så kast lige et blik over skulderen inden - så behøver jeg ikke klodse bilen igen... Men hvem end det var, er jeg sikker på han lærte lektien ;)[/quote'] Det er vist helt tilbage i første køretime, ikke? Altid se sig tilbage.......
Guest Supermule
Besvaret

Nej....Over skulderen....................;)

Det er vist helt tilbage i første køretime' date=' ikke? Altid se sig tilbage.......[/quote']
Besvaret

Ligesom ham i den gamle sure Mercedes E-klasse, som her lidt før kl. 20 i aften absolut skulle blæse ind foran mig i betalingsanlægget (75m før selve anlægget). Vedkommende har ønskenummerplade :laugh: Derudover fryd, at tolderne stoppede ham (og ikke mig hihi) så kom han ikke særlig hurtigt afsted videre.

Besvaret
Ååååh ja - jeg VED godt at man ikke må og det er ulovligt og alting' date=' men er du da gal hvor min bil har tendens til at pludselig kunne køre m-e-g-e-t lidt hurtigere end dem jeg overhaler når det du beskriver sker.[/quote'] Nu er det vel teoretisk set en overhaling, så længe man har højere hastighed, end dem man er ved at overhale. Der står vel ingen steder beskrevet, at forskellen skal kunne måles i hele km/t ;) Og da det er en efterprøvet teknik til at forhøje ens selvtilfredshed, ser jeg ikke noget i vejen for at bruge den, omend den kan have negative konsekvenser for bagved-kørendes blodtryk :) Nu var bagved-kørende en sådan en her, med tyske eksport-plader (eller hvad de hedder) dækket over af danske klister-plader, så det kan være den gerne ville hjem ;)
Besvaret
Nu var bagved-kørende en sådan en her' date= med tyske eksport-plader (eller hvad de hedder) dækket over af danske klister-plader, så det kan være den gerne ville hjem ;)
Pruh.... Den er ellers fin sådan en Mustang GT.... "Fulgtes" lidt med en over broen for en måneds tid siden - den lyder soooo nice. Men vi kørte skam pænt! Selvfølgelig...
Besvaret
Og da det er en efterprøvet teknik til at forhøje ens selvtilfredshed' date=' ser jeg ikke noget i vejen for at bruge den, omend den kan have negative konsekvenser for bagved-kørendes blodtryk :)[/quote'] Ja om jeg fatter man gider hidse sig op over det... Skal de fleste alligevel ikke bare på arbejde der om morgenen... Jeg plejer at sende en venlig tanke til sild-i-tønde-toget hvis det er noget der forsinker min vej i morgentrafikken, så glæder man sig pludselig over at man har bilen for sig selv, sædevarme, kan spille så høj musik man har lyst til, osv, osv. Og så er det godt for blodtrykket!
Besvaret
Jeg plejer at sende en venlig tanke til sild-i-tønde-toget hvis det er noget der forsinker min vej i morgentrafikken' date=' så glæder man sig pludselig over at man har bilen for sig selv, sædevarme, kan spille så høj musik man har lyst til, osv, osv. Og så er det godt for blodtrykket![/quote'] Ja, jeg sendte så også toget en venlig tanke i aften, efter at have været til Rune Klan Går Large i Imperial, og så bare kunne være hjemme på ... tjah, det tog vel 40min? Måske burde Sunddebatten prøve at lave en officiel "glad og positiv bilist dag"? Man skulle tro med alle de bilentusiaster (i alle former) og med den energi folk bruger på at diskutere trafik, at vi kunne fortælle nogle positive historier en gang imellem ;)
Besvaret
Måske burde Sunddebatten prøve at lave en officiel "glad og positiv bilist dag"? Man skulle tro med alle de bilentusiaster (i alle former) og med den energi folk bruger på at diskutere trafik' date=' at vi kunne fortælle nogle positive historier en gang imellem[/quote'] Jeg vil da gerne bidrage med en positiv historie :) Jeg tager nemlig toget hver dag :eek: men i dag var det pisse koldt, og da de på perronen annoncerede, at togene kun kørte til Kastrup, og ydermere var 20-35 min. forsinket, kunne jeg hurtigt finde tilbage til bilen. I trafikradioen hører vi så yderligere, at Metroen ikke kører mellem lufthavnen og Lergravsparken, men at der i stedet er indsat busser. Desuden brugte hun ordet dobbelt-mandag flittigt om situationen på vejene i sine rapporter, så jeg forventede egentlig at kunne lave stop'n'go fra Ørestad til Nordhavn. Ikke at det gjorde mig noget, så længe jeg kunne sidde i en varm bil, med min kaffe... Men til min store glæde og overraskelse kørte det hele meget flydende og smertefrit og jeg var på arbejde 5 min. senere, end jeg havde været hvis DSB havde kørt efter planen. :th2: Så for mig var det en "glad og positiv bilist dag" med undtagelse af de to hoveder jeg så mødte på vejen hjem, men der skal nu mere end dét til at ødelægge min dag :) ...
Besvaret

Jeg har også en positiv historie. På vej hjem fra biffen her til aften bliver alle biler stoppet lige før tunnelen, da de skal lave vejarbejde i det ene tunnelrør. En yderst flink og høflig mand fra øresundsforbindelsen begynder at gå langs rækkerne og fortæller, at vi desværre kommer til at holde her i 5-7 minutter, da de skal lave om til 2 vejskørsel i det ene tunnelrør. Det skal øresundsforbindelsen have ros for :th2: Endnu bedre bliver det, når man kommer til tolderne efter betalingsanlægget. Alle andre bliver stoppet og skal nærmest fortælle deres livshistorie - bedømt ud fra den tid folk holdt. Da det blev min tur, så blev jeg bare vinket videre - sådan :th2:

Besvaret
Endnu bedre bliver det' date=' når man kommer til tolderne efter betalingsanlægget. Alle andre bliver stoppet og skal nærmest fortælle deres livshistorie - bedømt ud fra den tid folk holdt. Da det blev min tur, så blev jeg bare vinket videre - sådan :th2:[/quote'] Der er jo heller plads til mange smuler vare i den lille bil :lol:
Besvaret

Ja, jeg oplevede også arbejdet i tunnelen i aftes. Trafiken gled fint, og det hele var væk i morges. Hatten af for det!!! Mange steder i DK stiller de jo fandme kegler op og går hjem for at holde weekend. Det værste eksempel jeg har set, var en 6km strækning med kegler, nord for Randers. Der havde de stillet kegler op om torsdagen, og var taget hjem for at holde påske ... tirsdag morgen stod de der stadig, og der var sindssygt lange køer ... men intet vejarbejde. Godt at Øresundsbroen har nogenlunde styr på det :-)

Besvaret

Tja'

Godt at Øresundsbroen har nogenlunde styr på det...
Blot 2 "sluser" åbne for gennemkørsel med BroBizz imorges - jow jow :rolleye: (kender godt de 2 baner til højre også :) )
Besvaret
Endnu bedre bliver det' date=' når man kommer til tolderne efter betalingsanlægget. Alle andre bliver stoppet og skal nærmest fortælle deres livshistorie - bedømt ud fra den tid folk holdt. Da det blev min tur, så blev jeg bare vinket videre - sådan :th2:[/quote'] Da jeg kom til betalingsanlægget i går, blev jeg også stoppet - og det var så anden gang, siden jeg flyttede herover for godt et år siden. Igen - fortælle livshistorie til en eller anden gut, som ikke forstod hvad jeg sagde og gerne ville tale engelsk til mig :rolleye: Anyway - jeg undrer mig virkelig over, hvad de forventer at finde? Hvad leder de efter? Der var virkelig mange toldere - to-tre styks omkring hver bil...
Besvaret
Da jeg kom til betalingsanlægget i går, blev jeg også stoppet - og det var så anden gang, siden jeg flyttede herover for godt et år siden. Igen - fortælle livshistorie til en eller anden gut, som ikke forstod hvad jeg sagde og gerne ville tale engelsk til mig :rolleye: Anyway - jeg undrer mig virkelig over, hvad de forventer at finde? Hvad leder de efter? Der var virkelig mange toldere - to-tre styks omkring hver bil...
Tja, da kæresten kørte hjem en dag, spurgte hun hvad de kiggede efter, efter at have sagt nej til at have noget at fortolde. De sagde at de især kiggede efter dyr, da man jo skal have alle mulige papire hvis man f.eks. skal have sine hunde med over. Så lad være med at smule en gravhund i bagagerummet :)
Besvaret
Da jeg kom til betalingsanlægget i går, blev jeg også stoppet - og det var så anden gang, siden jeg flyttede herover for godt et år siden. Igen - fortælle livshistorie til en eller anden gut, som ikke forstod hvad jeg sagde og gerne ville tale engelsk til mig :rolleye: Anyway - jeg undrer mig virkelig over, hvad de forventer at finde? Hvad leder de efter? Der var virkelig mange toldere - to-tre styks omkring hver bil...
De kigger efter mennesker ... og knark.... de er ligeglade med øl osv... Du bliver først harm den dag du skal ud af bilen og åbne baggagerummet i en snestorm ... ja det har jeg prøvet he he, pissekoldt..
Besvaret

Det er lidt pudsigt de siger de kigger efter dyr, jeg har altid en stor hundekasse i bilen og bliver stort set aldrig stoppet.

Tja' date=' da kæresten kørte hjem en dag, spurgte hun hvad de kiggede efter, efter at have sagt nej til at have noget at fortolde. De sagde at de især kiggede efter dyr, da man jo skal have alle mulige papire hvis man f.eks. skal have sine hunde med over. Så lad være med at smule en gravhund i bagagerummet :)[/quote']
Besvaret
Jeg blev sgu stoppet for 1 måned siden og spurgt om jeg havde drukket?....:confused: Øhhh nej. Så lyste den kvindelig Tull igen for 10ende gang ind i bilen, og spurgte om jeg havde taget ståffer (SVENSKER DER SIGER STOFFER PÅ DANSK:laugh: ) øhh igen måtte jeg tilstå nej. og hvis jeg havde, så sagde jeg da ikke ja. Men kan man da fortolde ting man allerede har indtaget???:confused: UPS
Besvaret
Jeg syntes at det er värre når de spörger hvor man har väret. Der er bare et svar : Danmark :D Så får man lov at köre igen.
Ja, den undrer også mig ... hvor hulen skulle man ellers komme fra? "Små grønne mænd satte mig og min bil af midt ude på broen ..."

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...