Guest michaelbo Besvaret December 4, 2008 Rapporter Besvaret December 4, 2008 Nordea Nordea' s rörlige rente er pt. den dyreste i banken 5,17 % de har sænket den 0,15 % ! 0,15 % !! De andre lån er sænket mellem 0,45 - 0,2 % De skal nok få ram på os med rörlige lån
thn Besvaret December 4, 2008 Rapporter Besvaret December 4, 2008 Alle de andre banker er gået ned til mellem 3,87-4,10 i rørlig.. så mon ikke Nordea også følger med
bananas Besvaret December 4, 2008 Rapporter Besvaret December 4, 2008 STIBOR renterne faldt kraftigt i dag. (STIBOR = Stockholm Inter Bank Offered Rate - den rente som bankerne låner til af hinanden) på de fleste løbetider op til 1 år er STIBOR falde med 1% i dag - og der er faldet med omkring 1,6%-1,7% på en uge. Før eller siden skal det nok slå igennem på de rørlige og 3 måneders lånerenterne. Hav lidt tålmodighed. Swedbank har sænket 3 måneders renten med 1,26% i dag.
mrode Besvaret December 4, 2008 Forfatter Rapporter Besvaret December 4, 2008 Nordea' s rörlige rente er pt. den dyreste i banken 5,17 % de har sænket den 0,15 % ! 0,15 % !! De andre lån er sænket mellem 0,45 - 0,2 % De skal nok få ram på os med rörlige lån Nordea har annonceret de først kommer med en udmelding i morgen, så bare slap af.
thn Besvaret December 5, 2008 Rapporter Besvaret December 5, 2008 iøvrig nogen der kan forklare hvorfor denne graf stiger lige så meget som den faldt i går? http://di.se/Avdelningar/Indikatorer.aspx?MainIndexOptions=S16&IndexView=4&ecovid=S16
larscph Besvaret December 5, 2008 Rapporter Besvaret December 5, 2008 Og Nordea sænker så deres renter pr. 8 dec Boräntor fr o m 8 december Löptid Förändring Procentenheter Villa, Bostadsrätt, Fritidshus Rörlig ränta (befintliga lån) -1,27 3,90 3 månaders ränta -1,29 3,70 1 år bunden ränta -1,15 3,80 2 år bunden ränta -0,35 4,04 3 år bunden ränta -0,20 4,19 4 år bunden ränta -0,30 4,36 5 år bunden ränta -0,20 4,57 8 år bunden ränta -0,20 4,97 15 år bunden ränta -0,10 4,99 20 år bunden ränta -0,10 4,99
Gio Besvaret December 5, 2008 Rapporter Besvaret December 5, 2008 Hvis de kan holde 3,90 2009 ud, så skal de ikke høre et negativt kvæk herfra! Jeg er dog opsat på at binde noget af lånet alligevel...men nu ser vi da lige hvordan tingene udvikler sig. Og måske jeg også skulle overveje at flytte nogle dkk over sundet en af de nærmeste dage. Til under kurs 70, så begynder det jo at kunne betale sig :th2:
partymanDK Besvaret December 13, 2008 Rapporter Besvaret December 13, 2008 Hvis de kan holde 3' date='90 2009 ud, så skal de ikke høre et negativt kvæk herfra! Jeg er dog opsat på at binde noget af lånet alligevel...men nu ser vi da lige hvordan tingene udvikler sig. Og måske jeg også skulle overveje at flytte nogle dkk over sundet en af de nærmeste dage. Til under kurs 70, så begynder det jo at kunne betale sig :th2:[/quote'] Hey Gio, Hvilken bank bruger du? og bruger du svensk eller dansk? Jeg har en danskt lån nu, som jeg syntes er gået hen og blevet lidt dyrt i kanten. Men jeg er ikke helt sikker på om jeg overhovedet har nogen chance for at få mig et sæt lån (bil + bolig) i en svensk bank, da jeg har en bostadsrätt. I dk var en betingelse at jeg oprettede en livsforsikring, der kunne dække - men det er nok fordi en dansk bank ikke kunne pantsætte en svensk bostadsrätt. Ud over det er jeg IT-konsulent i dk og har en ret sund økonomi. nogle godt tips til min situation? /Kenneth
fisker Besvaret December 14, 2008 Rapporter Besvaret December 14, 2008 Det er noget vrøvl at en dansk bank ikke kan pantsætte din bostadsret. Hey Gio, Hvilken bank bruger du? og bruger du svensk eller dansk? Jeg har en danskt lån nu, som jeg syntes er gået hen og blevet lidt dyrt i kanten. Men jeg er ikke helt sikker på om jeg overhovedet har nogen chance for at få mig et sæt lån (bil + bolig) i en svensk bank, da jeg har en bostadsrätt. I dk var en betingelse at jeg oprettede en livsforsikring, der kunne dække - men det er nok fordi en dansk bank ikke kunne pantsætte en svensk bostadsrätt. Ud over det er jeg IT-konsulent i dk og har en ret sund økonomi. nogle godt tips til min situation? /Kenneth
thn Besvaret December 14, 2008 Rapporter Besvaret December 14, 2008 Jeg har en danskt lån nu, som jeg syntes er gået hen og blevet lidt dyrt i kanten. Men jeg er ikke helt sikker på om jeg overhovedet har nogen chance for at få mig et sæt lån (bil + bolig) i en svensk bank, da jeg har en bostadsrätt. /Kenneth Altså det er et rigtig skidt tidspunkt at flytte lånet nu, da kronen er historisk lav. Jeg ville nok lige afvente nogle måneder og se om ikke den rettede sig lidt op
Guest Trine Besvaret December 14, 2008 Rapporter Besvaret December 14, 2008 Hvis de kan holde 3' date='90 2009 ud, så skal de ikke høre et negativt kvæk herfra! Jeg er dog opsat på at binde noget af lånet alligevel...men nu ser vi da lige hvordan tingene udvikler sig. Og måske jeg også skulle overveje at flytte nogle dkk over sundet en af de nærmeste dage. Til under kurs 70, så begynder det jo at kunne betale sig :th2:[/quote'] Vurderingen er at den helt korte falder yderligere. Den 3 mdr hedder 3,70 hvis du nogenlunde nemt vil cutte lidt ekstra af renten uden at binde dig. Meeen jeg tror nu på at den helt korte bør ligge under den 3 mdr, så os der stadig har lån på 3,90 nu vil opleve et fald hen over foråret. Eller det er min teori, jeg har ikke tænkt mig at omlægge mit lån...
partymanDK Besvaret December 14, 2008 Rapporter Besvaret December 14, 2008 Det er noget vrøvl at en dansk bank ikke kan pantsætte din bostadsret. Omg! - men ja det undrer mig ikke at endnu en dansk bank tørrer deres kunder af med løgn og latin.
partymanDK Besvaret December 14, 2008 Rapporter Besvaret December 14, 2008 Altså det er et rigtig skidt tidspunkt at flytte lånet nu' date=' da kronen er historisk lav. Jeg ville nok lige afvente nogle måneder og se om ikke den rettede sig lidt op[/quote'] Jeg sad og regnede hurtigt på det, og så at jeg kunne spare knap 3k i renter / kvartal ved at rykke den over på en svensk udgave.. .men det er selvf. uden at have fået nogen tilbud og kende de reelle rente-tilbud man får hos de svenske banker. Men al hjælp og ideer til hvor man bør gå hen, og hvilke banker i SE man skal holde sig langt fra, vil være påskønnet :D /Kenneth
Guest Trine Besvaret December 14, 2008 Rapporter Besvaret December 14, 2008 Omg! - men ja det undrer mig ikke at endnu en dansk bank tørrer deres kunder af med løgn og latin. ..nogle gange er det altså ren uvidenhed, måske krydret med lidt dovenskab og arrogance:) men det er min opfattelse at de selv tror på det de siger....
Guest Trine Besvaret December 14, 2008 Rapporter Besvaret December 14, 2008 Jeg sad og regnede hurtigt på det, og så at jeg kunne spare knap 3k i renter / kvartal ved at rykke den over på en svensk udgave.. .men det er selvf. uden at have fået nogen tilbud og kende de reelle rente-tilbud man får hos de svenske banker. Men al hjælp og ideer til hvor man bør gå hen, og hvilke banker i SE man skal holde sig langt fra, vil være påskønnet :D /Kenneth Men hvis du eksempelvis har optaget et lån på 1 mio sek på et tidspunkt da kronekursen hed 0,81 og flytter det retur nu til kurs 0,70 så har du altså allerede tabt knap 160.000 sek som du end ikke får fradrag for...det skal du lige regne med inden du flytter lånet. Jeg ville aldrig flytte gæld fra DK til SE på nuværende tidspunkt....
Lasse Besvaret December 14, 2008 Rapporter Besvaret December 14, 2008 Men hvis du eksempelvis har optaget et lån på 1 mio sek på et tidspunkt da kronekursen hed 0' date='81 og flytter det retur nu til kurs 0,70 så har du altså allerede tabt knap 160.000 sek som du end ikke får fradrag for...det skal du lige regne med inden du flytter lånet. Jeg ville aldrig flytte gæld fra DK til SE på nuværende tidspunkt....[/quote'] Spørgsmålet er: hvordan kursen kommer til at udvikle sig. Alt andet lige er renten lavere i SE end i DK. Så hvis kursen er stabil kan det betale sig at flytte lånet. Tror man på at kursen DKK/SEK skal op, så skal man vente, tror man at kursen skal længere ned, så er det bare med at flytte. Ingen kan reelt vide hvilken vej kursen flytter sig, så teoretisk set kan det godt betale sig at flytte lånet fra DK til SE, pga den lavere rente. Men der er selvfølgelig en historisk kurs på cirka 0,8 som man kan tro vi skal tilbage til, men tror man dette er det vel mere psykologi end fakta?
homer132 Besvaret December 14, 2008 Rapporter Besvaret December 14, 2008 tænkte på om det var en fordel at gøre det modsatte. altså flytte lån fra sve til dk (grundet kursen). hvis lånet optages i dk (og man har arb i dk) er man sikret at betale hele lånet tilbage til kurs 0,7. det er der da en del penge at spare på hvis kursen igen stiger til fx 0,8. nu ved jeg ikke hvordan det forholder sig med pantebreve optaget i sverige osv. nogen som har input hertil, og om det overhovedet er muligt at låne i dk til mit hus. forsøgte da vi flyttede herover at tale med dk bank ang. realkredit lån, og det ville de ikke høre tale om. nogen der har input?
Markowitch Besvaret December 14, 2008 Rapporter Besvaret December 14, 2008 nogen der har input? Jeg har endnu ikke hørt om nogen, der har flyttet et boliglån fra SEK til DKK eller EUR. Jeg tror ikke at det er noget de svenske banker generelt tilskynder og med SEK's fald kan man godt forstå dem.
Guest Trine Besvaret December 14, 2008 Rapporter Besvaret December 14, 2008 Jeg har endnu ikke hørt om nogen' date=' der har flyttet et boliglån fra SEK til DKK eller EUR. Jeg tror ikke at det er noget de svenske banker generelt tilskynder og med SEK's fald kan man godt forstå dem.[/quote'] Jeg kender end er har flyttet en del af sit boliglån til en dansk bank og scoret valutakursfordelen. Det er der vel ikke noget galt i, du kan bare ikke låne som realkreditslån så vidt jeg ved.
Nils Besvaret December 14, 2008 Rapporter Besvaret December 14, 2008 Man kommer jo til at betale en pæn overrente i Danmark og vil formentlig være skattepligtig af en kursgevinst, men hvis SEK stiger ti procent inden for et års tid, så har det været en god ide. Medmindre DK lader DKK falde tilbage fra eurofeltet af hensyn til det danske renteniveau. Usandsynligt, men dog... teoretisk muligt. Der er ingen, der har forudset, at SEK skulle koste 70 øre, men det er næsten som om det er en naturlov, at den skal op på 80 igen bare fordi den er svensk og what goes down must come up, som bedste altid sagde. Men det er så blot endnu en forudsigelse, der også kan vise sig ikke at holde stik. Hvis man ser på udviklingen af SEK-kursen fra 92, så er den jo faldet støt og roligt. Eller mere snørklet udtrykt: Historisk har historiske kurser ikke været nogen god rettesnor for fremtidige kurser. :D
Lasse Besvaret December 14, 2008 Rapporter Besvaret December 14, 2008 Man kommer jo til at betale en pæn overrente i Danmark og vil formentlig være skattepligtig af en kursgevinst, men hvis SEK stiger ti procent inden for et års tid, så har det været en god ide. Medmindre DK lader DKK falde tilbage fra eurofeltet af hensyn til det danske renteniveau. Usandsynligt, men dog... teoretisk muligt. Der er ingen, der har forudset, at SEK skulle koste 70 øre, men det er næsten som om det er en naturlov, at den skal op på 80 igen bare fordi den er svensk og what goes down must come up, som bedste altid sagde. Men det er så blot endnu en forudsigelse, der også kan vise sig ikke at holde stik. Hvis man ser på udviklingen af SEK-kursen fra 92, så er den jo faldet støt og roligt. Eller mere snørklet udtrykt: Historisk har historiske kurser ikke været nogen god rettesnor for fremtidige kurser. :D Jeg vil hold på at der ikke er noget specielt der taler for at kursen skal tilbage i 0,8. Så det er bedst at låne i SEK til den lave rente.
Rikke Rost Besvaret December 14, 2008 Rapporter Besvaret December 14, 2008 Sålænge du har din løn i danske kroner har det ikke den store betydning...Der er det renteniveauet du skal se på. Alt andet lige har du også flere penge at betale med, da du får løn i danske kroner. Har man formodning om at det her er lav punktet, så skal man nok vente lidt. Jeg tror den stiger igen.... Vi skal lige henover jul. Når det ny budgetår kommer og der kommer gang i hjulene igen, så stiger den....
CAC Besvaret December 14, 2008 Rapporter Besvaret December 14, 2008 tjah, jeg holder på at det er de flyvende yogier der endelig har hørt mine bønner og gennem transcendental meditation har påvirket kurserne til fordel for de stakkels folk der udnyttes af de monopolfixerede brodjævle "flyv for pokker Bjarne , flyv" http://www.rajabjarne.dk/start.php?mn=1&mpm=oversigt&fm=forside&mph=kmt&fh=RajaBjarne Sorry, off topic I know.....
Paul Besvaret December 14, 2008 Rapporter Besvaret December 14, 2008 Jeg tror den stiger igen.... Vi skal lige henover jul. Når det ny budgetår kommer og der kommer gang i hjulene igen' date=' så stiger den....[/quote'] Tjah... Det tror jeg så ikke. Vi skal kigge væsentligt længere ind i 2009. En stor del af kursfaldet for SEK skyldes faldende afsætning fra de store erhvervsvirksomheder i Sverige - hovedsagelig Volvo og SAAB. Den afsætning kommer ikke op igen sådan lige med det samme, og så længe ejerskabet af de førnævnte to virksomheder stadig er usikker, så skal vi nok nøjes med usikkerhed og en lav SEK. Desuden, så er SEK jo frit flydende og Riksbanken gør ikke meget for at holde på kursen.
Bjarne233 Besvaret December 14, 2008 Rapporter Besvaret December 14, 2008 tjah, jeg holder på at det er de flyvende yogier der endelig har hørt mine bønner og gennem transcendental meditation har påvirket kurserne til fordel for de stakkels folk der udnyttes af de monopolfixerede brodjævle "flyv for pokker Bjarne , flyv" http://www.rajabjarne.dk/start.php?mn=1&mpm=oversigt&fm=forside&mph=kmt&fh=RajaBjarne Sorry, off topic I know..... Hvis nogen gør grin med navnet bliver jeg sur :laugh:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu