bananas Skrevet June 4, 2010 Rapporter Skrevet June 4, 2010 Det lader til at de nu har fundet på at springe Malmø Central over når de er forsinket fordi at så bliver det ikke registreret som en forsinkelse. Jeg var med 16.23 fra hovedbanen i går - den afgik stærkt forsinket pga. gud ved hvad, og da toget endelig kom afsted omkring 16.40 var det selvfølgelig total overfyldt Da vi kører over broen får vi at vide at toget SPRINGER MALMØ CENTRAL over fordi det er forsinket, og alle der skal dertil skal stå af på Svågertorp og tage næste tog. Det resulterer naturligvis i at 80-90% af passagererne står af på Svågertorp. Så stod vi der og glanede i 10 minutter til stor undren. Næste tog dog ikke overfyldt - ankomst til Malmø C var omkring 17.31 - vi burde have været der 16.58 efter planen. Jeg går så ind i dag for at tjekke gårsdagens statistik. Der står gudhjælpemig at 16.23 toget ankom rettitigt til Malmö C med 0 minutters forsinkelse!!!!!! Det er jo direkte løgn!!!! Svindel og humbug! T o g k ø r s e l d. 03/06/10S e n e s t e m å n e dTogkat.KørerAfgangAnkomstForsinkelseRettidighedPålidelighedLedige pladserØPMa-Fr16:0316:380:0071% 100% FåØPMa-Fr16:2316:580:0067% 100% FåØPMa-Fr16:4317:180:1352% 100% Få http://stat.dsb.dk/cgi-bin/broker?_service=default&_program=dsbdata.system.wwwhtml.scl&kompdata=dsbweb.kmp_e_1&metadata=dsbweb.tofInter&appid=tof_start
Basse Besvaret June 4, 2010 Rapporter Besvaret June 4, 2010 Soler mig i det idag tog 40 min at komme fra centrum af KBH og hjem til södre innerstad i Malmö :-) Alt i mens airconnen kørte, musikken spillede og jeg slappede max af i min BIL :-) Har 100% opgivet det offentlige(toget) til og fra job - skod service, jeg nægter at betale til. Så hellere betale lidt ekstra for at tage bilen, og kunne slappe af helt for mig selv i min bil - høre den musik jeg vil, uden forstyren fra alle de ipods der går for fuld drøn, eller lugte til alle de svedige mennesker i et overfyldt tog. Eller endnu være, høre på halve telefonsamtaler i mellem resten der ikke har deres ipods på fuld drøn :-) Kan det i grunden ikke betale sig at tage bussen fra malmø til KBH istedet for ? er den ikke rimlig stabil med plads osv ? - og billigere ? Tager på papiret lidt længere tid, men hvis man regner forsinkelser på DSB med, er den garanteret hurtigere i længden .
credde Besvaret June 4, 2010 Rapporter Besvaret June 4, 2010 Det var da ufatteligt. Det burde du faktisk sende videre til Transportministeriet eller måske endda pressen!
Jakriborg Besvaret June 4, 2010 Rapporter Besvaret June 4, 2010 Der er vist ikke noget nyt i, at DSB Firsts statistik er upålidelig. Og hvis toget er kørt rettidigt videre fra Malmö C nordpå, fordi der er indsat et ekstra tog fra Malmö C, så fremgår det jo ikke af statistikkerne, at der er nogen forsinkelse, andet end hvis DSB First fører statistik for ankomst til Malmö Syd Svågertorp. Hvor mange herinde bruger i øvrigt eod.dk/forsinkelser? For der er godt nok ikke mange, der skriver forsinkelser op længere... Og databasen trækker åbenbart heller ikke længere automatisk oplysninger fra DSB First. Der var i øvrigt også flere store forsinkelser med toget fra København til Malmø i dag.
thenicegirl Besvaret June 5, 2010 Rapporter Besvaret June 5, 2010 Det var da ufatteligt. Det burde du faktisk sende videre til Transportministeriet eller måske endda pressen! Jeg videregiver til vores pendlertalsmand, Michael Randropp :) Han er dog lidt mere indblandet i det politiske spil nu, men har stadig utrolig stor gennemslagskraft! Og ja, kan kun give vor kære Jakriborg ret - antallet af registrerede forsinkelser på eod.dk er mindsket betydeligt. Jeg videregiver info til Briped. God grundlovsweekend til jer alle! Loads of love, Lise.
RS6 Besvaret June 5, 2010 Rapporter Besvaret June 5, 2010 Soler mig i det idag tog 40 min at komme fra centrum af KBH og hjem til södre innerstad i Malmö :-) Alt i mens airconnen kørte, musikken spillede og jeg slappede max af i min BIL :-) Har 100% opgivet det offentlige(toget) til og fra job - skod service, jeg nægter at betale til. Så hellere betale lidt ekstra for at tage bilen, og kunne slappe af helt for mig selv i min bil - høre den musik jeg vil, uden forstyren fra alle de ipods der går for fuld drøn, eller lugte til alle de svedige mennesker i et overfyldt tog. Eller endnu være, høre på halve telefonsamtaler i mellem resten der ikke har deres ipods på fuld drøn :-) Kan det i grunden ikke betale sig at tage bussen fra malmø til KBH istedet for ? er den ikke rimlig stabil med plads osv ? - og billigere ? Tager på papiret lidt længere tid, men hvis man regner forsinkelser på DSB med, er den garanteret hurtigere i længden . Har kørt med bussen i 3 år, har nydt de rettidige afgange og høflige chauffører. Men der er jo ingen roser uden torne, de har jo ingen sene afgange, og de dage trafikken er umulig i centrum går det ud over deres rettidighed, men det er ting man kan forholde sig til. At der kan opstå traffikkaos på skinnerne vil jeg aldrig kunne forstå.... Hver gang jeg skulle sent hjem en aften, med DSBlast, frygtede jeg det flere dage i forvejen med udsigt til forsinkelse, fulde medpassagere, Ipods og ildelugtende medpassagere.... Fik job i Hørsholm 1/6 og er begyndt at køre i bil/mc, på mc tager det 45-50min.....hvis jeg får brug for at tage offentlig transport til Hørsholm bliver der 999 til Nørreport og så med rute 150S til Hørsholm. Toget tager jeg KUN når der ikke er andre muligheder!! SÅ ja, jeg kan kun anbefale bussen, er der nok passagere begynder de at køre hver halve time igen!
briped Besvaret June 5, 2010 Rapporter Besvaret June 5, 2010 ...betale lidt ekstra for at tage bilen...Du mener 30000 DKK ekstra om året, og det bare for broen? Dertil kommer brændstof, forsikring, diverse afgifter. Løber jo op i omkring 40-50000 DKK sparet om året ved at køre med toget fremfor bilen over broen. ...slappe af helt for mig selv i min bil...Ja. Det er lækkert at sove når man kører bil. Nååh nej :) ...høre den musik jeg vil...iPod... ...uden forstyren fra alle de ipods der går for fuld drøn...in-ear ørepropper så man kun behøver at høre på sit eget. ...høre på halve telefonsamtaler...Samme igen. in-ear ørepropper. Kan det i grunden ikke betale sig at tage bussen fra malmø til KBH istedet for ? er den ikke rimlig stabil med plads osv ? - og billigere ? Tager på papiret lidt længere tid' date=' men hvis man regner forsinkelser på DSB med, er den garanteret hurtigere i længden .[/quote']Mere plads, jo. Billigere, nej. Eneste tidspunkt den er billigere er hvis du ikke kører over hver dag, da det er klippekort man bruger ved bussen.
jolin Besvaret June 5, 2010 Rapporter Besvaret June 5, 2010 Det lader til at de nu har fundet på at springe Malmø Central over når de er forsinket fordi at så bliver det ikke registreret som en forsinkelse. Jeg var med 16.23 fra hovedbanen i går - den afgik stærkt forsinket pga. gud ved hvad, og da toget endelig kom afsted omkring 16.40 var det selvfølgelig total overfyldt Da vi kører over broen får vi at vide at toget SPRINGER MALMØ CENTRAL over fordi det er forsinket, og alle der skal dertil skal stå af på Svågertorp og tage næste tog. Det resulterer naturligvis i at 80-90% af passagererne står af på Svågertorp. Så stod vi der og glanede i 10 minutter til stor undren. Næste tog dog ikke overfyldt - ankomst til Malmø C var omkring 17.31 - vi burde have været der 16.58 efter planen. Jeg går så ind i dag for at tjekke gårsdagens statistik. Der står gudhjælpemig at 16.23 toget ankom rettitigt til Malmö C med 0 minutters forsinkelse!!!!!! Det er jo direkte løgn!!!! Svindel og humbug! T o g k ø r s e l d. 03/06/10S e n e s t e m å n e dTogkat.KørerAfgangAnkomstForsinkelseRettidighedPålidelighedLedige pladserØPMa-Fr16:0316:380:0071% 100% FåØPMa-Fr16:2316:580:0067% 100% FåØPMa-Fr16:4317:180:1352% 100% Få http://stat.dsb.dk/cgi-bin/broker?_service=default&_program=dsbdata.system.wwwhtml.scl&kompdata=dsbweb.kmp_e_1&metadata=dsbweb.tofInter&appid=tof_start Ahh rolig nu. Jeg tror ikke der er tale om noget bevidst fusk. Det er det samme hvilken som helst station toget springer over. F.eks. også hvis det er Tårnby eller Ørestad der bliver sprunget over. Man kan ikke noget sted på statistik-siden se at stationen er sprunget over, så der vil altid stå at der ikke er nogen forsinkelse.
Paul Besvaret June 5, 2010 Rapporter Besvaret June 5, 2010 Når toget ikke standser på en station, så kan det vel heller ikke være forsinket (på destinationen)? Der burde i stedet stå at toget ikke standsede.
Jakriborg Besvaret June 6, 2010 Rapporter Besvaret June 6, 2010 Banedanmarks trafikinformation på nettet er vist mere pålidelig end DSB Firsts. Jeg har i hvert fald endnu ikke opdaget nogen fejl på http://www.bane.dk/visUrel.asp?artikelID=82
RS6 Besvaret June 6, 2010 Rapporter Besvaret June 6, 2010 Når toget ikke standser på en station, så kan det vel heller ikke være forsinket (på destinationen)? Der burde i stedet stå at toget ikke standsede. Burde definitionen af en forsinkelse, ikke tage udgangspunkt i om passagerne når frem til det aftalte tidspunkt??
Markowitch Besvaret June 6, 2010 Rapporter Besvaret June 6, 2010 Måske skulle man tage denne sag op på EU plan og få standardiseret måden man foretager statistik på offentlig transport. Det vil uden tvivl også gøre licitationer og valg af operatør lettere i fremtiden, hvis sådan statistik er sammenligneligt på tværs af landegrænser. Gad vide hvordan de gør i Singapore? Jeg har hørt at de skulle være langt fremme med offentlig transport. http://en.wikipedia.org/wiki/SMRT_Corporation http://en.wikipedia.org/wiki/SBS_Transit Af trusler mod Øresundsregionen, må ustabil offentlig transport være oppe på top 10 listen, skarpt efterfulgt af høje billetpriser.
Paul Besvaret June 6, 2010 Rapporter Besvaret June 6, 2010 Burde definitionen af en forsinkelse' date=' ikke tage udgangspunkt i om passagerne når frem til det aftalte tidspunkt??[/quote'] Jo, du har da ret. Men, i dette tilfælde er det jo umuligt at sige, da toget aldrig standsede på stationen og ingen dermed ankom til deres destination, hvis det var den station de skulle til.
briped Besvaret June 6, 2010 Rapporter Besvaret June 6, 2010 Jo, du har da ret. Men, i dette tilfælde er det jo umuligt at sige, da toget aldrig standsede på stationen og ingen dermed ankom til deres destination, hvis det var den station de skulle til.Toget skal jo stå som værende aflyst for den pågældende station, og ikke som værende rettidigt, som er tilfældet? Ser man bort fra nat tog og myldretids tog, så er 1 aflysning samt 5 minutter forsinkelse på efterfølgende tog jo en kompensationsbillet.
Jakriborg Besvaret June 7, 2010 Rapporter Besvaret June 7, 2010 Trafikverkets information på http://www.trafikverket.se/Privat/Resan-och-trafiken/Din-resa/Laget-pa-vagarna-och-i-tagtrafiken/Laget-i-tagtrafiken/ virker også pålidelig, og her kan man fx se, hvordan tognr. 1018 i dag præsterede at ankomme til Malmö C kl. 08.08, men afgik fra Malmö C kl. 07.52... Det må jo nødvendigvis betyde, at man har haft et togsæt ventende i Malmö, og så bare kørt med det og indstillet toget, der ankom fra København.
Paul Besvaret June 24, 2010 Rapporter Besvaret June 24, 2010 Toget skal jo stå som værende aflyst for den pågældende station' date=' og ikke som værende rettidigt, som er tilfældet? Ser man bort fra nat tog og myldretids tog, så er 1 aflysning samt 5 minutter forsinkelse på efterfølgende tog jo en kompensationsbillet.[/quote'] Det kan du jo have ret i. Jeg synes nu det er noget pjat, at man selv skal holde styr på hvor forsinket Øresundstoget er for at kunne få en lousy kompensationsbillet - så jeg har også skiftet til at køre selv. Det er godt nok dyrere (men nu har jeg jo en Lupo 3L, så billigere bliver det ikke på fire hjul), men hold da fast hvor er det lækkert at kunne køre fra dør til dør på ½ time, hvor det ellers tager 50 minutter, de dage alting klapper. Og så kan man lytte til den musik man selv ønsker. Nu kan jeg også transportere ting og sager med, og evt. lave små afstikkere inden og før arbejde. Downside er naturligvis prisen og den manglende powernap.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu