Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle Jeg må simpelthen dele en chokerende oplevelse med jer. Vi var nær blevet bevidst påkørt 4 gange på broen igår. Lige før betalingsanlægget på vej imod DK ved 16 tiden Lørdag d. 7 august, hvor der var 3 vognbaner fri, presser en mørkeblå SAAB op lige bag mig, og kaster bilen udenom og ind foran så jeg må katastrofeopbremse. Der var 3 andre vognbaner og ingen andre biler nærmere end 100m. Så får han hornet hvilket får han til at gå grassat, og forsøge at påkøre min bil inden jeg smutter ind i båsen. Vi griner lidt af det, og kører igennem betalingen, sekundet efter kaster han igen bilen ind foran mig og jeg må katastofeopbremse 50 m efter betalingen. Min kæreste var helt ude at hænge ustrakt i selen, og jeg forventede faktisk at høre et bump. Det nummer laver han yderligere 3 gange op ad rampen, hvor flere andre billister begynder at blive chikaneret også. Jeg beslutte mig så for at smutte udenom så jeg kan få ham bag mig, og da jeg passerer sidder han gudhjæpemig og stritter kuglepenne og lightere ud af sidevinduet efter os, så de hagler rundt på taget (ingen ridser) Jeg har før håndteret den slags før og tog det med et grin, men min kæreste var ved at dø af skræk. Ingen af os tænkte desværre på at video filme ham med mobilen, isåfald havde han ligget på youtube nu. Havde han nu kørt i københavnertaxa havde jeg kunne forstå opførslen som "hverdags kbh taxa adfærd" på lufthavns motorvejen, den adfærd er vi jo alle vidner til hver dag på vej hjem fra arbejde. Men ham her var på kanten af at være en trafik talibaner. Jeg har et godt job, så jeg skal ikke standse op og bokse rundt med en sådan tosse, og risikere noget strafferetsligt for ingenting. Men nu er i alle advaret, en MBlå SAAB 9.5 Sedan , med en pakistansk udseende slidt og ikke særligt velholdt fedenladen mand omkring 40+. Hold jer langt væk fra ham. Råd / kommentar søges: Hvad ville i gøre i min situation. - Ringe til broen og spørge om de agter bare at se passivt på, imens han måske slår nogen andre ihjel en dag? - Bare lade det være og lade som ingenting. De må vel have det på video, det foregik fra 50 m før og helt op til brofæstet. Er der nogen der kan slå KEB322 op på https://www21.vv.se/fordonsfraga/ via en svensk mobil for mig?

Besvaret

Naturligvis skal du da melde ham! Det er formodentlig ikke første gang han har lavet noget lign. og bliver sikkert heller ikke sidste, så det er da bare at gøre alt hvad der kan gøres for at få ham væk fra vejen, og helst bag tremmer. Manden er jo psykopat.

Besvaret
Lige før betalingsanlægget på vej imod DK ved 16 tiden Lørdag d. 7 august, hvor der var 3 vognbaner fri, presser en mørkeblå SAAB op lige bag mig, og kaster bilen udenom og ind foran så jeg må katastrofeopbremse. Der var 3 andre vognbaner og ingen andre biler nærmere end 100m.
Din fortælling lyder som en rigtig dårlig oplevelse - ingen tvivl om det !! Hvis du lå i den venstre vognbane med 3 tomme vognbaner til højre for dig, kunne dét være årsagen. Jeg har tit undret mig over, hvorfor folk "fylder op" fra venstre istedet for højre side. Sidstnævnte ville være en naturlig placering (anvender jeg), men det skyldes helt sikkert "kapløbet" efter betalingen. Folk kører jo ofte røven ud af bukserne, når bommen er gået op, og så oplever de sikkert at være placeret i dén sammenhæng fortrinligt yderst til venstre...
Besvaret

Hej Kvalm Jeg lå i indersporet og styrede direkte ned imod bane 2 i pæn fart. 1+3 var frie. SAABen kom langt bagfra i meget høj fart, lavede indenom overhaling af ham bag mig, rev den dernæst ind i 1`eren og ind foran mig i 2`eren. Meget forvirrende. Han var helt vild.

Besvaret

Folk kan slet ikke finde ud af at kører ved betalingsanlægget, jeg forstår slet ikke at politiet ikke laver mere kontrol mod danmark på den svenske side, der ville ryge nogen kort.... Jeg har selv prøvet at blive kørt ind i, af en bil der kom fra og skråede ind over 2 vognbaner før han kørte ind i mig... det var dog ikke psykopatkørelse, men bare uopmærksomhed

Besvaret
Jeg lå i indersporet og styrede direkte ned imod bane 2 i pæn fart. 1+3 var frie. SAABen kom langt bagfra i meget høj fart, lavede indenom overhaling af ham bag mig, rev den dernæst ind i 1`eren og ind foran mig i 2`eren. Meget forvirrende. Han var helt vild.
OK - håber sgu han fanges vha. kamera what ever !
Besvaret
OK - håber sgu han fanges vha. kamera what ever !
Det kræver at han politi-anmeldes, og polisen så gider gå videre med sagen, og kan få udleveret video-materialet. Med andre ord, så er det en dødssejler allerede, da polisen sikkert ikke gider røre ved det med en ildtang, når der hverken har været person eller materiel skade. Eneste måde derudover der kan ske noget på, er nok at fange padden på video - og i en sådan kvalitet at han og bilen kan identificeres.
Besvaret
Eneste måde derudover der kan ske noget på, er nok at fange padden på video - og i en sådan kvalitet at han og bilen kan identificeres.
Eller god, gammeldags selvtægt... :scared:
Besvaret
Det skal man jo passe på med' date=' men ham her er sgu i en klasse for sig selv. Hvis jeg bare vidste hvem KEB 322 tilhørte, så var jeg en del klogere. Bare et navn.[/quote'] Svaret jeg fik: KEB322,PB,,SAAB 9-3SE 5D 2.2,TID,MBLÅ,1998,ITRAFIK,980605,RASOOL,NADEEM,MALMÖ Ved ikke rigtigt hvad TID og 980605 betyder, resten giver sig selv.... Han er ikke svær at finde....bor ganske rigtigt i Malmö ...kan ikke se han skulle være fedladen, men du kunne jo køre forbi og tage en snak med hans statur.....kan være han spiser kage...huskekage:-)
Besvaret
Den Saab har en 2.2 liters motor med turbo diesel injection. Jeg mener det er det som "tid" står for. Er det ikke sådan en du så? http://www.cars-data.com/en/saab-9-3-s-22-tid-115hp-33032/specs.html De 6 cifre efter ITRAFIK må betyde den dato den første gang var i trafik, dvs den 5. maj 1998.
Right you are.... På Eniro kan man se han har fødselsdag d. 1 oktober, du kunne jo sende ham en blomst.....en Morgenstjerne....eller en Chrysantemumbombe....:)
Besvaret

Tak for hjælpen allesammen, især for opslaget RS6. Joooh man gør sig da sine tanker, men da der ikke er sket skade på andet end egoet, vil det jo juridisk være dumt at eskalere noget, som der ikke giver nogen gevinst på bundlinien. Men fedt sprogvalg :laugh: Dog er min kæreste stadigt rystet, hun er ikke vant til at møde agressive mænd på den måde. Havde han skadet min bil eller min kæreste, havde han kunne regne med at se mig igen. Nu er det mere op til broen, om de ønsker at acceptere den adfærd hos deres kunder nu og fremover. At få de kommentarer som opbakning har været helt kanon. Tak allesammen.

Besvaret
Svaret jeg fik: KEB322,PB,,SAAB 9-3SE 5D 2.2,TID,MBLÅ,1998,ITRAFIK,980605,RASOOL,NADEEM,MALMÖ
Når man bestiller en fax, får man tilmed adressen samt de tidligere ejere, km-tal mv. angivet. Meget smart :)
Besvaret
Når man bestiller en fax, får man tilmed adressen samt de tidligere ejere, km-tal mv. angivet. Meget smart :)
Så er det måske derfra, nye ejere af vores gamle bil fik vores nummer (selvom vi har hemmeligt nummer) Vi havde byttet den gamle bil, ved køb af den nye bil.. Lige pludselig fik vi et opkald fra ny ejer af vores gamle bil (forvirrende) - han havde en masse spørgsmål.. Det undrede os, så vi ringede til forhandleren, men det var ikke dem.. Men man burde da ikke få nummer frem, hvis vi har det hemmeligt..
Besvaret

Okay, så fik vi svaret på hvorfor svenskere generelt set kører eksemplarisk - en fax, og snakken fortsætter på stationen - simpelthen genialt. Det kunne være nogen skulle fortælle vores pakistanske ven det?

Besvaret

Lastbilsbanen Lastbilsbanen er vejen frem:thumbup: Så kan man undgå spaderne der ikke kan finde ud af det.

Folk kan slet ikke finde ud af at kører ved betalingsanlægget, jeg forstår slet ikke at politiet ikke laver mere kontrol mod danmark på den svenske side, der ville ryge nogen kort.... Jeg har selv prøvet at blive kørt ind i, af en bil der kom fra og skråede ind over 2 vognbaner før han kørte ind i mig... det var dog ikke psykopatkørelse, men bare uopmærksomhed
Besvaret

Oplever dagligt taxachauffører der kører SINDSYGT omkring lufthavnen, bringer alle andres liv i fare. Køre 20cm fra ens kofanger...selv om man kører lidt mere end man må, og har en bil foran sig..... Vil politiet bruge tid på det hvis man anmelder det? Jeg ville montere et kamera og optage dem og sende optagelserne til politiet.....??!! Alternativet var jo og sende optagelserne til taxa selskabet....men har jeg ikke tiltro til virker......måske man kunne få en avis til at interessere sig for emnet...??

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...