MissCath Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Er der en, der vil lave en underskriftindsamling et eller andet sted, så vi kan få samlet nogle underskrifter, som vi kan få afleveret til de respektive ministre i begge lande? Alternativt er domænerne boycut-oresundsbron.dk eller fuckoresundsbroen.dk ledig... Jeg vil gerne betale for hotellet, hvis en eller anden vil lave siden/underskriftinsamlingen...! Manner, hvor har jeg lyst til at en eller anden! Det er bare ikke i orden at de skider sådan på os!
larscph Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Der er vel kun det at sige til det som de selv gør... "bla..bla.." http://osb.oeresundsbron.dk/documents/document.php?obj=4561
Guest michaelbo Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Tag det nu roligt..... og betal Drenge og Piger det er altså meget godt alt det der demonstration og underskriftindsamling osv. men det nytter squ ikke noget. De har simpelthen totalt fat om ranglerne på os De ved vi ikke kan gå andre steder hen, der er lissom ikke andre broer vel ! At bruge tog er kraftedme det mest snot idiotiske ubrugelige alternativ så det tæller ikke , vel Så ku man ligeså godt bare sige op med det samme. Men se på det fra den lyse side :) det stopper for det uheldige influx af svensk arbejdskraft til Danmark, så kan Lønskruen få en extra omgang ;) Men det er da trist med den arbejdsgiverbetalte brobizz, men kommer let - går let.
skallstorp Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Jeg er rasende Jeg er rasende både over stigningen og over det med arbejdsgiver betalt brobizz. Nu er der ellers ved at være "hul" igennem på arbejde. Vi har 2 brobizzer, 1 alm og en minipendler. Lige nu orker jeg ikke at regne på det.
credde Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Drenge og Piger det er altså meget godt alt det der demonstration og underskriftindsamling osv. men det nytter squ ikke noget. De har simpelthen totalt fat om ranglerne på os De ved vi ikke kan gå andre steder hen, der er lissom ikke andre broer vel ! At bruge tog er kraftedme det mest snot idiotiske ubrugelige alternativ så det tæller ikke , vel Så ku man ligeså godt bare sige op med det samme. Men se på det fra den lyse side :) det stopper for det uheldige influx af svensk arbejdskraft til Danmark, så kan Lønskruen få en extra omgang ;) Men det er da trist med den arbejdsgiverbetalte brobizz, men kommer let - går let. Altså hvis man i det mindste ikke protesterer, så får man jo aldrig noget ud af det. Det hjælper ikke bare og sidde og klø sig på ryggen og tænke, at det går nok.
Gio Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Drenge og Piger det er altså meget godt alt det der demonstration og underskriftindsamling osv. men det nytter squ ikke noget.Åh-ja...tænk hvis alle tog så let på tingene og bare lod stå til. Så ville broen koste 9840,- i 2009, og det ville kun være tilladt at passere den imellem 14-16...d. 29 februar Vi er sgu´ nød til at brokke os over det her, da vi bliver monopol-kn***** bigtime. Det her tiltag gør IKKE noget godt for integrationen på begge sider. Og det er jo ellers et af regionens mumlende mantraer p.t. Nogle med boller af titanium og tilhørende magt må råbe vagt i gevær - og hvis han ikke selv bruger broen til daglig, så bliver han aldrig opmærksom på at der er noget ravruskende galt på Lernacken. Derfor er VI, pøblen, folket, brugerne, nød til at sige fra, og begynde at lave verbale tsunami-bevægelser, så politikerne vågner op. På begge sider. Og nej, det vælter nok ikke de flestes økonomi - men den er jo fed nok for Broen, hvis det kan lave sådan et stunt her i ny og næ, og dermed få råd til at rejse endnu længere væk på julefrokost næste år. No way de kan slippe afsted med at voldtage min konto 40-50 gange om måneden - lave ged i folks arbejdsgiverbetalte aftaler - sætte prisen op med sådan faktor, medmindre de ka argumentere rigtig godt for HVORFOR - smække bomme i hovedet på betalende kunder - lukke broen p.g.a. konstruktionsfejl de burde have taget højde for...og fyld selv flere alen på. Prøv, en eller anden, at regne ud hvad de får i kassen på 14.000 pendlere om dagen...gange 365 (minus et par lukkedage sammenlagt)....og kom så ikke og fortæl mig at det ikke er sindssygt at der skal være så stor en pengestrøm til et firma, når den service de tilbyder i bund og grund burde være gratis! :thumbdown Far er ikke skuffet. Far er drønhamrende UTILFREDS!
larscph Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Det er i øvrigt sjovt.. http://osb.oeresundsbron.dk/pressroom/pressroom.php?obj=4562 Der nævner Øresundsbron en række punkter der i følge deres analyseafdeling er begrænsende for et integereret arbejdsmarked. Blandt disse punkter er de to vigtigste punkter fra undersøgelsen i deres seneste "FokusØresund" hvor netop er prisen for at pendle er nr. 1 og tiden der bruges på det er nr. to slet ikke nævnt!! Nu hæves prisen for personer bosiddende i Sverige med fuldtidsarbejde i Danmark markant samtidig med, at der stadig ikke gøres noget ved rodet og full-stop løsningen i betalingsanlægget. Ja det går da meget godt...
MissCath Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Drenge og Piger det er altså meget godt alt det der demonstration og underskriftindsamling osv. men det nytter squ ikke noget. Du har jo ret! Pt er der skrevet cirka 105 indlæg i denne tråd, og alle er utilfredse, men ingen gør noget! Jeg savner sq de gode gamle dage på henholdsvis gymnasiet og HF, når Bertel Haarder lukkede os ned eller proppede flere i klasselokalerne - dengang gik vi på gaden og protesterede... Det hjalp vel ikke synderligt (eftersom gymnasierne er på gaden igen!), men man følte, at man gjorde en forskel. Lige nu føler jeg ikke, at jeg gør en forskel! Og det er ikke en fed følelse! Så mand jer lige op og kom på banen - som sagt vil jeg gerne betale domænenavn, hvis nogle kan brygge en underskriftindsamling sammen og lægge på siden, så vi kan give underskrifter til de respektive ministre. Så GØR vi da i det mindste NOGET!!! Og hvis vi alle herinde får vores venner, familie, msn-kontakter, kolleger, naboer og så videre til at skrive under - så rykker det sq nok noget...!
skallstorp Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Facit Facit for mig og min mand bliver at det kommer til at koste os 1000 SV kr mere tilsammen om måneden. ØVØVØVØV.
alp Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 den er jeg sgu med på med underskrifterne..
skallstorp Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Til Ulmus Du skriver sådan: Jeg er ikke daglig bil-pendler, men bruger min brobizz nogle gange pr. måned til en pris af Dkr 125:- pr. tur. Jeg har også bropas, som kan udlånes til venner og familie (og andre), når de skal en tur over broen. De kommer så også til at betale kr. 125:- pr tur. Altså sparer de dkr. 210:- pr. besøg. Det er da også en slags penge og kan måske være medvirkende til, at de komme oftere. De betaler da ikke mere end 125 pr tur på bropasset idag !!??
Guest Trine Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Jeg har sendt en klage, men tilhørende excelark med beregninger.....
credde Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Jeg har sendt en klage' date=' men tilhørende excelark med beregninger.....[/quote'] Er også i gang med at fabrikere en klage, hvor jeg vil medsende Bananas' glimrende excel ark. Regner med at sende brevet til Trafikministeriet og Erhvervsministeriet også - måske også nogle aviser skulle have en kopi af brevet.
Thomas Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Du skriver sådan: Jeg er ikke daglig bil-pendler, men bruger min brobizz nogle gange pr. måned til en pris af Dkr 125:- pr. tur. Jeg har også bropas, som kan udlånes til venner og familie (og andre), når de skal en tur over broen. De kommer så også til at betale kr. 125:- pr tur. Altså sparer de dkr. 210:- pr. besøg. Det er da også en slags penge og kan måske være medvirkende til, at de komme oftere. De betaler da ikke mere end 125 pr tur på bropasset idag !!?? Ja og næste år bliver det så 130dkr!
larscph Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Er der nogen der har en adresse til hende her "Anne-Marie Bolander Boström" der står i pressemeddelelsen?
Guest Trine Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Er også i gang med at fabrikere en klage' date=' hvor jeg vil medsende Bananas' glimrende excel ark. Regner med at sende brevet til Trafikministeriet og Erhvervsministeriet også - måske også nogle aviser skulle have en kopi af brevet.[/quote'] Jeg er bange for de er pisseligeglade med os skatteunddragere i vores dyre fuskebiler uden afgift...vi kan ligeså godt indse det, vi har ikke danskernes sympati når der kommer til stykket.
Guest michaelbo Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 OkOKOKOK Har fattet det ! Ja men hvis vi skal protestere så drop underskrifter og alt det ævl Vi skal have et dagblad i tale, en TV station eller en politikker for at vi kan gøre os håb om at det nytter noget. Sagen skal ikke køres på hvor uretfærdigt det er , de fleste danskere er i forvejen skide misundelige på os med de store biler! Nej vi skal servere historien som et skud for fo boven på den integrationspolitik der lægges op til fra henholdsvis den svenske regering og den danske regering. Tænk på at det her går stik imod alt hvad den danske regering pt. fabler om vedrørende integration, arbejdskraftens fri bevægelighed mm. med andre ord så er det her et anti liberalt tiltag. så har vi måske en chance
Jønsson Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Underskrift-indsamling http://www.oeresundsbron.underskrifter.dk/
Guest Trine Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Underskrift-indsamling http://www.oeresundsbron.underskrifter.dk/ Hæ..jeg er nr. 2:rolleye: HA HA DU VAR FOR LANGSOM THOMAS!!!!!
Thomas Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Damn du er varm Trine:) Det går stærkt idag hva!
Toft Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Underskrift-indsamling http://www.oeresundsbron.underskrifter.dk/ Topnice, du var den der tog action i forhold til os andre :th2: Men for de mere uvidende, som forhåbentlig også vil skrive under, så skal de andre faktorer (ud over 14% stigningen) vel også nævnes, så folk virkelig ved hvad det her handler om? Jeg mener, i stedet for bare at skrive: "Denne underskrift-indsamling omhandler det faktum at Øresundsbroens nye pendler-aftaler omfatter prisstigninger på op til 14%. Sæt din underskrift her på siden, hvis du som mig mener at det er helt hen i vejret." Bare et forslag, men som sagt, :th2: Jönsson!
Jønsson Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Topnice, du var den der tog action i forhold til os andre :th2: Men for de mere uvidende, som forhåbentlig også vil skrive under, så skal de andre faktorer (ud over 14% stigningen) vel også nævnes, så folk virkelig ved hvad det her handler om? Jeg mener, i stedet for bare at skrive: "Denne underskrift-indsamling omhandler det faktum at Øresundsbroens nye pendler-aftaler omfatter prisstigninger på op til 14%. Sæt din underskrift her på siden, hvis du som mig mener at det er helt hen i vejret." Bare et forslag, men som sagt, :th2: Jönsson! Kom med en kort beskrivelse, så lægger jeg det ind.... Alle forslag er velkomne.
skallstorp Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Att Thomas Hansen Der bliver skrevet: fremover sparer de 210 kr ! Eller er jeg helt gal på den ?
Toft Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Kom med en kort beskrivelse' date=' så lægger jeg dem ind....[/quote'] 1) Skat vil kun godtage, at man trækkes det samme beløb hver måned = nu SKAL du køre det samme antal ture over broen 12 kalender måneder i træk (total uholdbart). 2) Har man firmabetalt brobizz, men ikke firmakreditkort, så har man et problem, men det synes Øresundsbroen ikke. 3) Større administrative resourcer en nødvendighed på diverse arbejdspladser, mht firmabetalt brobizz. 4) Den omvendte verden mht mængderabat: Køb 56 ture på en måned, og betal en stk pris af 66,25 kr, i forhold til hvis du kun køber 50 ture til en stk pris af 58,60 kr. 5) MC folket er stadig, efter seks år, til grin på Øresundsbroen, hvilket de ikke er på Storebæltsbroen. Anyone, kom med flere, jeg er træt
Guest michaelbo Besvaret November 23, 2006 Rapporter Besvaret November 23, 2006 Presse ? Har sendt en venlig mail til TV lorry , det ku da være....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu