Jump to content

Nytårsaften - Galla-brag eller Hygge-knald?

Recommended Posts

Skrevet

Overskriften kan misforståes - og er egentlig også ment som en attention-grabber ;) - men jeg sad og blev nysgerrig over en ting. Jeg synes (og det er min egen mening) at nytårsfesterne efterhånden er blevet pustet op på et plan, hvor snart kun adelige, Asschenfeldt´ske, ny-rige og underskuds-fornægtende mennesker kan være med. Ér det virkelig blevet bydende nødvendigt at arrangere det største og mest prangende party, bare fordi vi skal sige goddag til et nyt år!? Jeg er ikke sippet eller nærig - men synes godtnok det er at stramme den, når invitationerne snakker om priser på 1800,- dkr og opefter...bare for mad, vin, kransekage og cham-put. Dertil skal jo så erlægges penge til nyt festligt kluns (hvis der ikke "bare" skal lejes), taxa, diverse cigarer, krudt (for en dels vedkommende), diverse sprut og drikkevarer igennem natten...og så de skopenge som man mener at skulle erlægge ;) Jeg mener....det er jo noget der efterhånden skal spares op til. Eller er det kun mig der mener det har taget overhånd? Bevares - jeg elsker en go´ fest, og betaler gerne hvad ting koster. Men der skal ligesom være lidt mening med galskaben....hvis man spørger mig. "Det nemmeste er at bruge penge. Det svære er at få noget for dem!" Skyd endelig løs - jeg kan tænkes at trænge til et "wakeup-call" :o

Guest Supermule
Besvaret

Vi holder bare et lille hygge knald herhjemme med 4 vennepar.... Stille og roligt med børn. Rikke har haft en meget skidt oplevelse med krudt for en del år tilbage. Sad med overkroppen på en mand, der havde fået skudt underkroppen af på Amager og så livet ebbe ud..... Siden har hun ikke været meget for krudt og det respekterer jeg fuldt ud. Så jeg er helt holdt op med at købe krudt.

Besvaret
Vi holder bare et lille hygge knald herhjemme med 4 vennepar.... Stille og roligt med børn. Rikke har haft en meget skidt oplevelse med krudt for en del år tilbage. Sad med overkroppen på en mand, der havde fået skudt underkroppen af på Amager og så livet ebbe ud..... Siden har hun ikke været meget for krudt og det respekterer jeg fuldt ud. Så jeg er helt holdt op med at købe krudt.
Supermule... Fuck det lyder klamt. Kan sku godt forstå hun ikke er til krudt. Vi skal bare holde for os selv i år. Har 2 hunde hvor den ene er skudræd,så vi bliver bare hjemme i år. Synes også nytårsaften bliver gjort til noget det ikke er. Alle folk er helt oppe og køre og bruge penge på alt muligt lort, og for de fleste er det ikke bedre/sjovere end en alm lørdag aften. Så er der kun 3 mdr til vi flytte til Sverige. Det bliver så godt.. Godt nytår alle sammen
Besvaret

Det eneste positive ved SM's historie er at man har fundet ud af han trods alt har respekt for, og lytter efter nogen :D (Du ka ta det) Her i hjemmet er vi 3 par der skal hygge-knalde lidt:th2:

Guest Supermule
Besvaret

Han var lidt småberuset.....Havde en kæmpekasse med krudt stående midt på en villavej..... Tabte en tændt cigaret ned i kassen og bukkede sig ned for at skynde sig at samle den op.... Han røg 15 meter hen ad vejen......Nogle ting fløj i en lidt anden retning end resten....:sick: Godt nytår. Pas godt på jer selv og dem i er sammen med....

Supermule... Fuck det lyder klamt. Kan sku godt forstå hun ikke er til krudt. Vi skal bare holde for os selv i år. Har 2 hunde hvor den ene er skudræd,så vi bliver bare hjemme i år. Synes også nytårsaften bliver gjort til noget det ikke er. Alle folk er helt oppe og køre og bruge penge på alt muligt lort, og for de fleste er det ikke bedre/sjovere end en alm lørdag aften. Så er der kun 3 mdr til vi flytte til Sverige. Det bliver så godt.. Godt nytår alle sammen
Besvaret
Han var lidt småberuset.....Havde en kæmpekasse med krudt stående midt på en villavej..... Tabte en tændt cigaret ned i kassen og bukkede sig ned for at skynde sig at samle den op.... Han røg 15 meter hen ad vejen......Nogle ting fløj i en lidt anden retning end resten....:sick: Godt nytår. Pas godt på jer selv og dem i er sammen med....
Fy for pokker Mule, det må have været en meget grim oplevelse, kan dælme godt forstå hun ikke kan li krudt. Vi skal være 3 par der bare skal have noget go mad også hygge os over lidt at drikke:th2: Godt nytår allesammen
Besvaret
Her i hjemmet er vi 3 par der skal hygge-knalde lidt:th2:
Vi holder bare et lille hygge knald herhjemme med 4 vennepar
Vi skal være 3 par der bare skal have noget go mad også hygge os over lidt at drikke:th2:
Lettere OT...men ovenstående understreger vist den beskedne success for vores singletråd andetsteds ;)
Besvaret

Vi holder i år nytår helt med os selv her på gården - udover en udsøgt 4 retters menu satser jeg på at ordne en "version 2" af de allerede legendariske kransekager jeg bagte sidste år: kransekage.jpg der måske bare for at prøve noget nyt skal have en mere "rigtig" form, nu må vi se hvad det kan blive til. Da vores hunde bestemt ikke er skudræde (man bliver hærdet som hund af alle de jægere, der huserer i skovene omkring os) håber vi på at den lovede storm og regn ikke blive alt for kraftig - for så har vi én raket og ét stk batteri der skal futtes af engang efter midnat. Pro-persona budget'et er bestemt en del under de nævnte 1800:- dkr, dog løber det jo hurtigt op hvis man køber gode råvarer, lækker vin og champagne til fejringen af årsskiftet... For ikke at glemme konfektmasse, flormelis og æg til kransekagen!!

Besvaret

Ja vi ender også i klassikeren med at hygge hjemme med nogle vennepar til dels pga. vore lille familieforøgelse og så vores hunde, de skal ikke sidde og kukkelure hele nytårsaften alene. Så de får også beøg af en sød "lille" amerikansk bulldog dvs. ca 7 voksne, 1 baby og 3 stk vovser :th2: bliver vi. Det skal nok blive festligt :D Smil og nytårs hilsner fra Christina...... Her ude på lars Görans marker (citat Mc.Kinnell :lol:)

Besvaret

Ja så må jeg jo være i den smarte ende af skalaen, eller det er nok som man ser det, da jeg får penge IND på kontoen nytårsaften... Jeg tror efter en ligegyldig oplevelse ved det højt opreklamerede Y2K, har jeg ikke haft behov for den vilde fest den éne dag, da jeg syntes bedre om fester der ikke behøver åndsvage hatte, notorisk druk, brændemærker, høreskader (og dog...), dårlig mad, og alt for dyre priser på alt fra kunstigt sødet kransekage til pruttepuder (og jo der er sikkert nogle som køber sådanne!). Faktum for mig bliver så; familiært asocial, da jeg lader dem passe dyrene på landet, og jeg selv napper en 19 til 07 i lufthavnen. Eneste plus er hvis man liiige kunne snige sig op i det nye kontroltårn kl 12. men hey der er chancen for at man bliver ramt af noget nok for stor i 80m højde... Måske man skulle sige at man var 20år igen, og så jerne sig i hegnet på en cocktail af Martini Bianco og fanta samt sin far's vintage cognac...

Besvaret

Årets sidste fester har bestemt taget overhånd, efter min mening! Først julegaveræset og så nytårsræset... Derfor fejrer vi vores nytårsaften alene med noget godt mad og hinanden. For mit vedkomne er julen og nytåret en tid, hvor man skal fejre det man har, og de mennesker der betyder noget for en, og det er vel et sundhedstegn, at man gider kun hinandens selskab efter så mange år sammen.... Jeg glæder mig ihvertfald meget til en hyggeaften! :love: Derudover lurer der en eksamen fra den 2.-3. januar som nok ikke åbner muligheden for en større brandert... ikke at det er noget jeg lige pt savner... I den anledning håber jeg at I allesammen får et rigtig godt nytår - uanset hvad jeres fest har kostet og uanset på hvilken måde I ankommer til det nye år... Håber 2007 bliver fantastisk!! OT: Hvor ser de kransekager gooodt ud - er det nogle man kan få opskriften på? :lol:

Besvaret

Sidst jeg fejrede nytår i byen blev jeg så skuffet, for i hvor var det upersonligt og kedeligt :scared: I år bliver det bare en stille og rolig aften sammen med nogle venner og noget supergod mad og vin. Krudtet lader jeg andre købe og fyre af ;)

Besvaret

Min kæreste & mig skal bare sidde hjemme og spise noget god mad og dele et par flasker amarone vin :-) og glæde os til vores forlænget weekend i Barcelona til marts :th2: Godt Nytår til alle, og må så få som muligt komme til skade! (De har heldigvis lovet rigtig møj vejr) :lol: /Brian

Besvaret
OT: Hvor ser de kransekager gooodt ud - er det nogle man kan få opskriften på? :lol:
Hehe... Den står her. Cluet hvis man vil have dem knapt så udflydne er "Konsistensen skal være fast. Mandelmassen skal kunne formes uden at flistre, er massen for blød, flyder den ud". Derudover smager de vanvittig meget bedre end de tørre små gnallingen man kan købe i butikkerne.... :th2: Mmm.. Og så en god sød champagne til...
Besvaret

I år bliver det bare "os 2" + 2 børn + 2 katte :-) De sædvanlige par som vi har holdt nytår med de sidste mange år er enten blevet skildt eller rejst udenlands. Så nu glæder jeg mig til en stille og rolig nytårsaften med glimrende vin+mad, et par hyggelige stunder med familien og færre tømremænd end sædvanlig dagen efter :-)

Besvaret

Bare af ren nysgerrighed, er der ingen af Jer der skal bruge Malmö nytårsaften? I ved, danse med en masse søde studiner inde på Møllen, drikke et minimum af champagne og en masse Tjekkisk øl, kombineret med en international buffet bestående af falafel og tandoori kylling som kun restauranterne inde på Møllen kan lave det... Overnatte i detentionen osv. Ok, jeg kom vist ud på et sidespor :rolleye: :D

Besvaret
...l buffet bestående af falafel og tandoori kylling som kun restauranterne inde på Møllen kan lave det... Overnatte i detentionen osv. Ok' date=' jeg kom vist ud på et sidespor :rolleye: :D[/quote'] Det med detentionen kan du jo spørge Lynge om er fedt og noget værd at prøve... :th2: Ang. Nytårsaften så skal jeg holde den i Svedala med 2 svenskere og 10 danskere og 3 danske børn.. Der er lagt op til en hygge aften, med druk. Dem der kender mig, vil også have svært ved at tro på jeg kunne lade være med at drikke seriøst igennem:tongue2: Budgettet var ca. 200dkr pr. person og det har vi holdt.. 220kr pr. person for 3-retters menu, med lækker argentinsk oksesteg som hovedret, Snacks, Blandvatten, Vin til maden, champagne og kransekage.. så vi lægger også en del under det store budget. Dog skal det siges at jeg en gang imellem synes det er sjovt at lægge en ordentlig sum penge til en nytårsaften og så få: One Hell of A Party ud af det. Godt Nytår til alle!
Besvaret
Det med detentionen kan du jo spørge Lynge om er fedt og noget værd at prøve... :th2: Ang. Nytårsaften så skal jeg holde den i Svedala med 2 svenskere og 10 danskere og 3 danske børn.. Der er lagt op til en hygge aften, med druk. Dem der kender mig, vil også have svært ved at tro på jeg kunne lade være med at drikke seriøst igennem:tongue2: Budgettet var ca. 200dkr pr. person og det har vi holdt.. 220kr pr. person for 3-retters menu, med lækker argentinsk oksesteg som hovedret, Snacks, Blandvatten, Vin til maden, champagne og kransekage.. så vi lægger også en del under det store budget. Dog skal det siges at jeg en gang imellem synes det er sjovt at lægge en ordentlig sum penge til en nytårsaften og så få: One Hell of A Party ud af det. Godt Nytår til alle!
Så må vi håbe du ikke falder i søvn;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...