Gio Besvaret July 15, 2008 Rapporter Besvaret July 15, 2008 Opsummering på iPhone 3G-launch Engadget har summet op på lanceringen af iPhone 3G. Even though the dust ought to have settled three and a half days later, people all over the country (and world?) are still spending hours in line for an iPhone 3G. It's a tall order for a phone, but clearly people are ravenous -- so here's all the news you need to catch yourself up on the goings on of the past few days
thomas_lund Besvaret July 15, 2008 Rapporter Besvaret July 15, 2008 Kun 2.0 softwaren er knækket p.t - til 1. gen telefonen. Ikke til 3G versionen endnu. Indtil det er sket, så kan 3g versionen ikke låses op - og inden da får vi nok heller ikke svaret på, om 3 SIM kortet fungerer i den eller ej. Med det sagt, så skulle der være noget med at Telia for 500 kr låser din 3g telefon op. Så who know - sidder selv lige så spændt som alle andre.
Gio Besvaret July 15, 2008 Rapporter Besvaret July 15, 2008 Med det sagt' date=' så skulle der være noget med at Telia for 500 kr låser din 3g telefon op. Så who know - sidder selv lige så spændt som alle andre.[/quote']Ifølge ComON.dk, så sælger Telia din iPhone 3G-telefon ulåst for 6000,-
MRoderick Besvaret July 15, 2008 Rapporter Besvaret July 15, 2008 Ifølge ComON.dk' date=' så sælger Telia din iPhone 3G-telefon ulåst for [i']6000,- Det er jo efterhånden helt ude i skoven, hvad folk vil betale for en mobiltelefon, og tydeligt at mobilselskaber sjældent har nogen skam i livet. Men, det giver selvfølgelig mulighed for en underskov af parallelimportører, som kan leve fedt på at låse mobiltelefoner op :P
mrode Besvaret July 15, 2008 Rapporter Besvaret July 15, 2008 Hold nu op.. En Nokia N95 kostede UDEN abonnement over 5.000 da den kom frem. En iphone koster 2000 + 600,- om måneden i abonnement. Altså 5600, men du får jo altså også en ydelse for den som du skulle have betalt et andet sted. Ja, kigger du kun på specs, så koster den måske mere end tilsvarende telefoner, hvilket jo blandt andet er pga designet. Man betaler også mere for et B&O fjernsyn end et Phillips (eller hvem det nu er der leverer), sådan er det jo med udbud og efterspørgsel. Udover rent hardware, så betaler man jo også for det sindsygt lækre software der ligger på telefonen, noget der trumfer alle andre telefoner i brugervenlighed. Alt i alt, så er det da klart at folk som normalt betaler 1,- for deres telefoner måske ryster lidt i bukserne over prisen, men jeg synes ikke den er voldsomt dyr i forhold til hvad man får for pengene. Det er der sikkert andre som er uenige i, men vi er jo også nogle der kører i skoda og andre der kører audi :)
Gio Besvaret July 15, 2008 Rapporter Besvaret July 15, 2008 En Nokia N95 kostede UDEN abonnement over 5.000 da den kom frem.Point taken
MRoderick Besvaret July 15, 2008 Rapporter Besvaret July 15, 2008 Hold nu op.. En Nokia N95 kostede UDEN abonnement over 5.000 da den kom frem. Nej! Jeg vil sgu have lov til at ytre mig på debatten! ;) Prøv lige at læs hvad jeg skriver ... jeg siger ikke at Apple / Telia skal give den væk gratis, jeg fremhæver bare at (jeg syntes) det er absurd at betale 6k for en MOBILTELEFON! Ikke mindst når man kan få præcist den samme vare til 75% af prisen. En iphone koster 2000 + 600,- om måneden i abonnement. Altså 5600, men du får jo altså også en ydelse for den som du skulle have betalt et andet sted. Nu er det jo ikke sikkert at jeg ville have købt de samme ydelser et andet sted, men måske nærmere have sammensat et andet abonnement, hvor jeg fik de betingelser JEG har brug for. Så det er æbler og appelsiner at sammenligne abonemmentsprisen med køb-her-og-nu-prisen. Ja, kigger du kun på specs, så koster den måske mere end tilsvarende telefoner, hvilket jo blandt andet er pga designet. Man betaler også mere for et B&O fjernsyn end et Phillips (eller hvem det nu er der leverer), sådan er det jo med udbud og efterspørgsel. Hvor skrev jeg det? Udover rent hardware, så betaler man jo også for det sindsygt lækre software der ligger på telefonen, noget der trumfer alle andre telefoner i brugervenlighed. Alt i alt, så er det da klart at folk som normalt betaler 1,- for deres telefoner måske ryster lidt i bukserne over prisen, men jeg synes ikke den er voldsomt dyr i forhold til hvad man får for pengene. Det er der sikkert andre som er uenige i, men vi er jo også nogle der kører i skoda og andre der kører audi :) Jeg syntes absolut at både Skoda og Audi ejere har ret til deres smag og deres valg, men jeg syntes da at der står spasser i forruden hvis man betaler 33% mere for et produkt end man behøver. Jeg er apple fanboi, har ikke noget imod at betale for kvalitet og design, og jeg skal nok ende med at punge ud for en iPhone, men det bliver nok en der er købt i Belgien og ikke af Telia i DK. Hvis du nu skal være helt ærlig... hånden på brystet... syntes du så ikke at det er absurd af Telia at kræve 6.000 for en oplåst iPhone? Specielt taget i betragtning at den samme telefon sælges for 4.575 i Belgien ... og det er sgu nok ikke sådan at den Belgiske operatør taber penge på at sælge den iPhone. http://iphoneguide.dk/nyheder/hvor-kan-man-købe-iphone-3g-uden-abonnement/ Og hold selv op!
TDC Besvaret July 15, 2008 Rapporter Besvaret July 15, 2008 men men der er håb forude iPhone-Dev Og så vidt jeg ved er 1. gen. med 2.0 ikke låst op endnu. Den Pwnage jeg havede fingerne viste sig at være en hoax og bare til 1.1.4. Så vi venter lidt endnu :) Kun 2.0 softwaren er knækket p.t - til 1. gen telefonen. Ikke til 3G versionen endnu. Indtil det er sket, så kan 3g versionen ikke låses op - og inden da får vi nok heller ikke svaret på, om 3 SIM kortet fungerer i den eller ej. Med det sagt, så skulle der være noget med at Telia for 500 kr låser din 3g telefon op. Så who know - sidder selv lige så spændt som alle andre.
Guest jxhab Besvaret July 15, 2008 Rapporter Besvaret July 15, 2008 Hold nu op.. En Nokia N95 kostede UDEN abonnement over 5.000 da den kom frem. En iphone koster 2000 + 600,- om måneden i abonnement. Altså 5600, men du får jo altså også en ydelse for den som du skulle have betalt et andet sted. Ja, kigger du kun på specs, så koster den måske mere end tilsvarende telefoner, hvilket jo blandt andet er pga designet. Man betaler også mere for et B&O fjernsyn end et Phillips (eller hvem det nu er der leverer), sådan er det jo med udbud og efterspørgsel. Udover rent hardware, så betaler man jo også for det sindsygt lækre software der ligger på telefonen, noget der trumfer alle andre telefoner i brugervenlighed. Alt i alt, så er det da klart at folk som normalt betaler 1,- for deres telefoner måske ryster lidt i bukserne over prisen, men jeg synes ikke den er voldsomt dyr i forhold til hvad man får for pengene. Det er der sikkert andre som er uenige i, men vi er jo også nogle der kører i skoda og andre der kører audi :) Kunne ikke have sagt det bedre selv :-)
Junkeren Besvaret July 15, 2008 Rapporter Besvaret July 15, 2008 Kan du få dem uden abb i London' date=' jeg hørte nemlig fra min engelske kollega at han sagde man ikke kunne, jeg havde nemlig samme planer som dig..[/quote'] Hmm.... næh, det kan godt være. Foreløbig ser det ud som om de har svært ved bare at få nogle de kan lange over disken. http://www.o2.co.uk/iphone Må nok indstille mig på at skyde med den hvide pind.
TDC Besvaret July 15, 2008 Rapporter Besvaret July 15, 2008 Hmm.... næh, det kan godt være. Foreløbig ser det ud som om de har svært ved bare at få nogle de kan lange over disken. http://www.o2.co.uk/iphone Må nok indstille mig på at skyde med den hvide pind. Har lige snakket med en kammie, der er tekniker hos O2. Totalt udsolgt og ingen unbundled før tidligst November. Bedste alternative for en Unlocked i øjeblikket er enten Belgien eller Frankrig.
MRoderick Besvaret July 15, 2008 Rapporter Besvaret July 15, 2008 Har lige snakket med en kammie' date=' der er tekniker hos O2. Totalt udsolgt og ingen unbundled før tidligst November. Bedste alternative for en Unlocked i øjeblikket er enten Belgien eller Frankrig.[/quote'] Øv... jeg har ellers en spion i London, som kunne tage en med hjem til mig ... nogen der skal til Belgien?
Guest jxhab Besvaret July 15, 2008 Rapporter Besvaret July 15, 2008 Nej! Jeg vil sgu have lov til at ytre mig på debatten! ;) Og hold selv op! Tror ikke det som sådan var møntet direkte til dig, men pointen er at det koster at være med på gadget fronten og jeg kan godt forstå Telia. Telia er det mobil selskab i DK som har den dårligeste retention rate (dvs. svært ved at holde på deres kunder), så derfor ved de godt hvordan de skal gøre det og det synes jeg er helt fair at de kræver gud og grønne skove for iphone, abonnement og oplåsning af telefonen - folk kan bare læse betingelserne inden de køber deres telefon og hvis de er utilfredse kan de købe en iphone i udlandet eller købe en telefon som passer bedre til deres budget... Valget er jo som sådan frit, hivs man ikke vil købe en iphone til dyre penge, så kan man bare lade være.. Det der med at tingene skal være tilgængelige for alle til en billig pris, giver jeg ikke så meget for (og det ved jeg godt du ikke har skrevet - det virker bare som om at en del brok omkring iphone i DK er prisen), i min optik så er der mange elementer forbundet med prisen, dels er der kvaliteten, brandet, eksklusiviteten osv osv og alt det koster somregel lidt mere..
MRoderick Besvaret July 15, 2008 Rapporter Besvaret July 15, 2008 Tror ikke det som sådan var møntet direkte til dig, men pointen er at det koster at være med på gadget fronten og jeg kan godt forstå Telia. Det har du nok ret i ... men det var da et forsøg værd ;) Telia er det mobil selskab i DK som har den dårligeste retention rate (dvs. svært ved at holde på deres kunder), så derfor ved de godt hvordan de skal gøre det og det synes jeg er helt fair at de kræver gud og grønne skove for iphone, abonnement og oplåsning af telefonen - folk kan bare læse betingelserne inden de køber deres telefon og hvis de er utilfredse kan de købe en iphone i udlandet eller købe en telefon som passer bedre til deres budget... Valget er jo som sådan frit, hivs man ikke vil købe en iphone til dyre penge, så kan man bare lade være.. Det var også lidt det jeg prøvede at gøre opmærksom på ... at man ikke behøver betale 33% extra, for at købe en telefon hos Telia. Og så kan man jo bare bagefter vælge det abonnement der passer en bedst :) Det der med at tingene skal være tilgængelige for alle til en billig pris, giver jeg ikke så meget for (og det ved jeg godt du ikke har skrevet - det virker bare som om at en del brok omkring iphone i DK er prisen), i min optik så er der mange elementer forbundet med prisen, dels er der kvaliteten, brandet, eksklusiviteten osv osv og alt det koster somregel lidt mere.. Enig, position, brand, hype, lækkerhed, etc. er med til at hive prisen op og det er vi da mange der gladeligt betaler for. Hvis man nu tager en Apple computer, så vil man se at udsvinget i priserne mellem de forskellige lande i EU er forholdsvist småt... så småt at de færreste gider købe computerne udenfor deres hjemland. Det betyder tilmed nærmest ingenting om man køber sin computer hos Fona eller hos æblet selv. Kigger man derimod på iPhone, så er der vidt forskellige priser indenfor EU, og sådan som Apple har været istand til at vride armen om på teleselskaberne, så kommer Telia ikke til at tjene på salget af telefonen og kun på abonnementet, ganske som normalt. Personligt syntes jeg at Telias tilbud stinker. - Der er ingen muligheder for at få et abonnement med fri datatrafik ... selvom de tilbyder et mobilt bredbåndsprodukt med flatrate afregning (http://telia.dk/privat/produkter/mobiltbredbaand/flatrate/) - Hvis man køber telefonen med abonnement, er det den dyreste i de lande Apple lancerer iPhone i. - Hvis man køber telefonen uden abonnement og oplåst, er det også den dyreste uden abonnement i de samme lande. - Telias 3G dækning i DK er, iflg de rapporter jeg har set og Telias eget kort, ret dårlig. Dvs. du betaler for en service du ikke kan benytte ret mange steder. - Telia understøtter ikke ret mange af de mere interessante services man betaler for sammen med sit abonnement og køb af iPhone, f.eks. Visual Voicemail og Push IMAP. Hvis man så kombinerer det med at de har den dårligste retention rate (hvilket jeg ikke er så sikker på), så er det da en elendig strategi for dem at tilbyde et dårligt abonnement til en elendig pris. Hvis de havde tænkt sig om, havde de lavet et abonnement der var så attraktivt at de 10.000 entusiaster med en 1. gen iPhone i DK ville skifte deres abonnement over til Telia ... jeg kender ikke en eneste der overvejer at skifte. Ja, de kunne tilmed have lavet et abonnement der kunne lokke nogle af de andre smartphone brugere over i samme ombæring. Men, lad dem da bare sælge 5.000 iPhones i DK og kalde det en success, mens alle entusiasterne løber rundt med iPhones som Telia aldrig kommer til at tjene en rød reje på ... det giver jo god mening ... eller ??
MRoderick Besvaret July 15, 2008 Rapporter Besvaret July 15, 2008 Og så skal jeg nok holde op med at brokke mig over Telia ;)
Guest jxhab Besvaret July 15, 2008 Rapporter Besvaret July 15, 2008 Og så skal jeg nok holde op med at brokke mig over Telia ;) Det behøver du ikke for min skyld :) men jeg er enig med dig i at de kunne måske lokke endnu flere kunder til med et bedre data abb..
Gio Besvaret July 16, 2008 Rapporter Besvaret July 16, 2008 iPhone 3g unlocked ved hjælp af piggyback sim http://iphone.vildmedmac.dk/?p=1134 Her 4 dages tid efter iPhone 3g blev released er den første unlock metode nu klar. Der er tale om den samme metode som i sin tid f.eks blev brugt på den gamle iPhone før man havde en software løsning. Man bruger et specielt simkort som man sætter ned i iPhonen sammen med sit eget. Dette specielle simkort vil snyde iPhonen til at tro at der f.eks sad et Telia simkort i, og simkortet bliver accepteret. Simkortet snyder iPhonen ved at sende et falsk IMSI ( International Mobile Subscriber Identity ) nummer til iPhonen som identificere ens simkort.
mrode Besvaret July 16, 2008 Rapporter Besvaret July 16, 2008 Nej! Jeg vil sgu have lov til at ytre mig på debatten! ;) Og hold selv op! Det var en generel "rant" og ikke møntet på dig alene.. :)
spinner Besvaret July 20, 2008 Rapporter Besvaret July 20, 2008 Så er det muligt at unlocke version 2.0 på en iPhone 1. gen. med software. Indtil videre for dem med Mac. Guide m.m. kan findes på http://iphone.vildmedmac.dk Det er testet og det virker ;)
spinner Besvaret July 25, 2008 Rapporter Besvaret July 25, 2008 Er der i øvrigt nogle af jer andre iPhone-brugere, der har lagt mærke til vejrudsigts-forskellene i Weather-applikationen? F.eks byder København pt. på ren solskin de næste 4 dage med temperaturer mellem 24 og 27 grader om dagen, mens Malmö kan præstere een dag med solskin, en med overskyet og 2 med torden, og temperaturer mellem 30 og 32 grader om dagen. Generelt synes jeg den for København passer bedst med min egen oplevelse.
MRoderick Besvaret July 25, 2008 Rapporter Besvaret July 25, 2008 Er der i øvrigt nogle af jer andre iPhone-brugere, der har lagt mærke til vejrudsigts-forskellene i Weather-applikationen? F.eks byder København pt. på ren solskin de næste 4 dage med temperaturer mellem 24 og 27 grader om dagen, mens Malmö kan præstere een dag med solskin, en med overskyet og 2 med torden, og temperaturer mellem 30 og 32 grader om dagen. Generelt synes jeg den for København passer bedst med min egen oplevelse. Jeg er ikke sikker på at det er anderledes for de af os der ikke har en iPhone :-)
spinner Besvaret July 25, 2008 Rapporter Besvaret July 25, 2008 Jeg er ikke sikker på at det er anderledes for de af os der ikke har en iPhone :-) Tjaeh, det kommer jo så an på, hvor i kigger henne? For kigger jeg f.eks. på www.smhi.se, passer udsigten for Malmö meget bedre Københavns, nemlig solskin de næste 4 dage, med temperaturer mellem 23 og 25 grader. ;)
Rene Larsen Besvaret July 25, 2008 Rapporter Besvaret July 25, 2008 Det må være noget specifikt iPhone vejr Hvis man har en Mac (OS X 10.4+), og går ind i Dashboard og sætter to Weather Widgets op med 'Copenhagen, Denmark(Staden Kobenhavn)' og 'Malmö, Sweden(Skane)' vil man heller ikke få helt de samme vejrmeldninger - men alligevel ret tæt på. Disse Weather Widgets benytter data fra www.accuweather.com http://www.accuweather.com/world-index-forecast.asp?partner=apple&zipcode=EUR|DK|DA012|COPENHAGEN| http://www.accuweather.com/world-index-forecast.asp?partner=apple&zipcode=EUR|SE|SW013|Malm%F6%7C
TDC Besvaret July 25, 2008 Rapporter Besvaret July 25, 2008 iPhone henter sin vejr rapporter fra Yahoo, og selv der hvis man prøver at få vejrudsigten for Malmo Skane SE ender man af ubegribelig grunde op i Silver Spring, Maryland. SÅ den er vist ikke til at regne med.
credde Besvaret July 31, 2008 Rapporter Besvaret July 31, 2008 Ny Iphone slår revner Håber ikke nogle af jer med den nye model Iphone har oplevet dette: "Kun små 14 dage efter at Apples nye iPhone blev sendt på gaden over hele verden, er der nu flere rapporter om, at den begynder at slå revner. Det skriver flere online-medier, heriblandt ZDNet com. De små revner opstår, selv om brugerne har behandlet telefonen pænt og ikke tabt den på gulvet." Resten kan læses på: http://www.business.dk/article/20080731/techmobil/707310005/
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu