Guest jxhab Besvaret July 4, 2008 Rapporter Besvaret July 4, 2008 AT&T vil sælge ulåste, abonnementsfri versioner af iPhone 3G for 599 dollars og i Sverige har Telia imødekommet kritik af de høje abonnemnetspriser, så svenskerne får fri datatrafik og taletid på en række abonnementer. I Danmark har Telia ingen tilsvarende planer. Læs mere: http://www.comon.dk/news/iphone.bliver.billigere.hvis.du.er.svensker_36808.html Tror også de kommer ulåste i UK, så jeg skal nok købe den.. om det bliver US eller UK må tiden vise, men det kan slet ikke betale sig at købe den i norden..
credde Besvaret July 4, 2008 Rapporter Besvaret July 4, 2008 AT&T vil sælge ulåste, abonnementsfri versioner af iPhone 3G for 599 dollars og i Sverige har Telia imødekommet kritik af de høje abonnemnetspriser, så svenskerne får fri datatrafik og taletid på en række abonnementer. I Danmark har Telia ingen tilsvarende planer. Læs mere: http://www.comon.dk/news/iphone.bliver.billigere.hvis.du.er.svensker_36808.html Der er fri datatrafik på abonnementerne hos Telia (Sverige), når man befinder sig i Wlan zonen. Men for 199,- SEK kan man få fri datatrafik i UMTS / EDGE netværkene. Synes stadig, at abonnementerne både hos Telia DK og Sverige er for pebrede. Man savner lidt konkurrence i hvertfald i Sverige, når SMS stadig koster 69 svenske øre. Se mere her: http://www.telia.se/files/Telia_Mobil_iPhone_prislista.pdf
Guest jxhab Besvaret July 4, 2008 Rapporter Besvaret July 4, 2008 Der er fri datatrafik på abonnementerne hos Telia (Sverige), når man befinder sig i Wlan zonen. Men for 199,- SEK kan man få fri datatrafik i UMTS / EDGE netværkene. Synes stadig, at abonnementerne både hos Telia DK og Sverige er for pebrede. Man savner lidt konkurrence i hvertfald i Sverige, når SMS stadig koster 69 svenske øre. Se mere her: http://www.telia.se/files/Telia_Mobil_iPhone_prislista.pdf Så vidt jeg ved så kommer der vidst mere konkurrence, jeg mindes at have læst at Telia ikke bliver de eneste som får Iphone. De er de eneste nu men på sigt kommer der sikkert flere udbydere til.. Det koster altid lidt at være de første, lige som det koster at anskaffe sig nye ting som de første..
mrode Besvaret July 4, 2008 Rapporter Besvaret July 4, 2008 Tjah.. jeg kan i hvert fald sige, at jeg nok trækker min kontakte udtalelse om at jeg bliver ejer af en iphone d. 11. juni tilbage.. jeg er også ved at blive lidt betænkelig, nu hvor man hører hvor billigt man kan købe dem i USA, England og Schweiz (eller var det østrig) uden abonnement.
Guest jxhab Besvaret July 4, 2008 Rapporter Besvaret July 4, 2008 Tjah.. jeg kan i hvert fald sige' date=' at jeg nok trækker min kontakte udtalelse om at jeg bliver ejer af en iphone d. 11. juni tilbage.. jeg er også ved at blive lidt betænkelig, nu hvor man hører hvor billigt man kan købe dem i USA, England og Schweiz (eller var det østrig) uden abonnement.[/quote'] Jeps.. Jeg køber den i hvert fald ikke i DK.. Det bliver enten i USA eller UK..
credde Besvaret July 4, 2008 Rapporter Besvaret July 4, 2008 Tjah.. jeg kan i hvert fald sige' date=' at jeg nok trækker min kontakte udtalelse om at jeg bliver ejer af en iphone d. 11. juni tilbage.. jeg er også ved at blive lidt betænkelig, nu hvor man hører hvor billigt man kan købe dem i USA, England og Schweiz (eller var det østrig) uden abonnement.[/quote'] Fortæl gerne, hvis du hører om Schweiz eller Østrig. Jeg har dog læst, at Østrig er testland for Iphone.
MRoderick Besvaret July 4, 2008 Rapporter Besvaret July 4, 2008 Med den pris den sælges til i US, og den nuværende dollar-kurs, kan man næsten holde weekend i New York, købe en iPhone, og ende på ca. det samme resultat som prisen på en iPhone hos TeliaDK. Det er vist en ommer. I Frankrig må man heller ikke sælge operatør låste telefoner, men man må vist sælge dem så de er låst til landet .... ikke at det gør den store forskel.
thygesen Besvaret July 4, 2008 Rapporter Besvaret July 4, 2008 Sammenligner man med andre produkter i den klasse, som HTC eller N95, så er iPhonen faktisk ikke speciel dyr. At det så er mere end de fleste vil give for en mobiltelefon, er en anden sag :) Mht......quote] Det er jeg faktik ikke helt enig i.. Jeg har selv bestilt en HTC Touch Diamond som nok er første-udfordrer til Iphone.. og den koster 3895 uden abonnement og 1299 hos 3 med 3 abonnement... Så hvori ligger den samme pris?
spinner Besvaret July 4, 2008 Rapporter Besvaret July 4, 2008 3.895 for en 4GB HTC Touch Diamond vs. ~3.750 (€499) for en 8GB iPhone 3G synes jeg nu ligner meget samme pris. Jeg tager udgangspunkt i prisen, som man antageligt kan købe den for i f.eks. Italien, uden abb. Det er jeg nødt til, da der endnu ikke er givet nogen pris uden abb. i Danmark. -Alternativt kan du tage de 4.250 (€569) for en 16 GB iPhone 3G - jeg mener nu stadig de ligger i samme pris-klasse. Desuden skulle det senere blive muligt at få en iPhone fra USA til hhv. 3.500 (inkl. moms) og 4.125 (inkl. moms). In all fairness skal det dog siges, at jeg ikke ved hvad man kan købe en HTCTD for i disse lande.
Guest jxhab Besvaret July 4, 2008 Rapporter Besvaret July 4, 2008 3.895 for en 4GB HTC Touch Diamond vs. ~3.750 (€499) for en 8GB iPhone 3G synes jeg nu ligner meget samme pris. Jeg tager udgangspunkt i prisen, som man antageligt kan købe den for i f.eks. Italien, uden abb. Det er jeg nødt til, da der endnu ikke er givet nogen pris uden abb. i Danmark. -Alternativt kan du tage de 4.250 (€569) for en 16 GB iPhone 3G - jeg mener nu stadig de ligger i samme pris-klasse. Desuden skulle det senere blive muligt at få en iPhone fra USA til hhv. 3.500 (inkl. moms) og 4.125 (inkl. moms). In all fairness skal det dog siges, at jeg ikke ved hvad man kan købe en HTCTD for i disse lande. Den er godt nok også lækker.. også kører den windows mobile.. hvis jeg ikke skulle bruge en iphone, fordi det sparer mig en ipod og kan bruges med itunes, så ville jeg også købe en HTC diamond..
Rene Larsen Besvaret July 4, 2008 Rapporter Besvaret July 4, 2008 Fortæl gerne' date=' hvis du hører om Schweiz eller Østrig. Jeg har dog læst, at Østrig er testland for Iphone.[/quote'] Det er i Schweiz at den pt er billigst: swisscom
Junkeren Besvaret July 4, 2008 Rapporter Besvaret July 4, 2008 Det er i Schweiz at den pt er billigst: swisscom Virker helt latterligt billigt hos swisscom... 8 MB ifon for 1155 dkr i indkøb + 1344 dkr i abb over 24 mdr. Den er selvfølgelig SIM-låst, men den slags kan ordnes. Så er der bare den med om 3-kortet virker.
Rene Larsen Besvaret July 4, 2008 Rapporter Besvaret July 4, 2008 Virker helt latterligt billigt hos swisscom... 8 MB ifon for 1155 dkr i indkøb + 1344 dkr i abb over 24 mdr. Den er selvfølgelig SIM-låst, men den slags kan ordnes. Så er der bare den med om 3-kortet virker. Hvis du køber den med et NATEL easy liberty uno, som er uden abbonoment koster en 8GB (CHF 519) DKK 2.404, og 16GB (CHF 619) DKK 2.867 - umiddelbart tror jeg ikke at disse er sim-låst Det står jo netop "Without subscription. Total control."
thomas_lund Besvaret July 5, 2008 Rapporter Besvaret July 5, 2008 Var nede i 3 butikken og fik fat i en nørd af en sælger. Han sagde, at hvis Telias simkort virkede i telefonen, så ville 3 kortet også virke - ud over at telefonen naturligvis var låst til Telias kort. Han var meget sikker i sin sag om at telefonen bare skulle låses op, og så var det det. Om det så passer i sidste ende, det skal en test vise. Men lige FYI her
MRoderick Besvaret July 6, 2008 Rapporter Besvaret July 6, 2008 Det ville da være interessant hvis man kunne bruge 3, som jo også har relativt god 3G dækning. Lad os lige holde hinanden opdateret, så vi ved hvad vi har at gøre med.
thomas_lund Besvaret July 9, 2008 Rapporter Besvaret July 9, 2008 Uh oh Jeg har været signet op til en parallel importørs iPhone nyhedsmail, og lige for 10 min siden trillede det her ind: "Som det er lige nu vil telefonerne ikke være sim-åbnet. Derfor er vi nødsaget til at sælge dem låste, dog vil der til hver telefon vedlægge en udførlig vejledning til hvordan man sim-åbner sin iPhone 3G på under 5 minutter(uanset tekniske kunnen), så den kan bruges med alle SIM-kort (dog ikke med mobilselskabet "3")." Den sidste del får mig lige til at synke lidt - håber satme det ikke er som frygtet, at jeg ikke kan bruge iPhone på tværs af øresund uden at skulle til at betale uhyre summer for roaming igen.
koustrup Besvaret July 9, 2008 Rapporter Besvaret July 9, 2008 Hey Thomas. Kan du oplyse noget om hvilken importør det er ???
TDC Besvaret July 9, 2008 Rapporter Besvaret July 9, 2008 Tror det er en and eftersom 3 i Hong Kong sælger iPhone fra på torsdag og de bruger det samme USIM kort som 3 i Europa. Mere info her Eller importøren er ved at tørrer en 1. gen. iPhone af på dig.
thomas_lund Besvaret July 9, 2008 Rapporter Besvaret July 9, 2008 Dem her: http://www.lajerimport.dk/ Pris annonceres fredag eftermiddag ifølge deres mail "Priser samt detaljer ang. SIM-lås osv, vil blive offentliggjort fredag den 11.juli.2008 senest kl. 15:00 i Lajer Imports web shop. Vi tager imod bestillinger fra natten til mandag den 14.juli.2008 kl. 00:01."
thomas_lund Besvaret July 9, 2008 Rapporter Besvaret July 9, 2008 Og lige en opfølgning. Skrev til dem, og svaret kom prompte: "iPhone virker desværre ikke med teleselskabet 3, da de benytter en forældet standard på deres simkort. Simkortet fungere simpelthen ikke med iphonen. Sådan var det med 1 generation af iPhone. Men det er ikke sikkert at problemet også er der ved den nye iPhone 3G. Vi har endnu ikke haft mulighed for at teste det." Ikke andet for end at vente og høre de førte erfaringer fra andre - med mindre man vil være first mover!
TDC Besvaret July 9, 2008 Rapporter Besvaret July 9, 2008 Den er bestilt og da jeg også har 3 vender jeg hurtigt tilbage med svar. Jailbreak softwaren står allerede og hopper her på Mac'en
mrode Besvaret July 9, 2008 Rapporter Besvaret July 9, 2008 Den er bestilt og da jeg også har 3 vender jeg hurtigt tilbage med svar. Jailbreak softwaren står allerede og hopper her på Mac'en imponerende.. hvorfra, siden iphone dev ikke har released deres endnu?
Gio Besvaret July 9, 2008 Rapporter Besvaret July 9, 2008 imponerende.. hvorfra' date=' siden iphone dev ikke har released deres endnu?[/quote']pwned! .....eller?
TDC Besvaret July 10, 2008 Rapporter Besvaret July 10, 2008 imponerende.. hvorfra' date=' siden iphone dev ikke har released deres endnu?[/quote'] Ikke officelt ihvertfald - men en af deres medlemmer kom til at leakke en version i April - som hurtigt dukkede op ude i den store p2p verden. Om den virker er så en hel anden side af sagen :) Har i øvrigt skrevet min første iPhone app - en LDAP klient til adresse opslag og arbejder pt. på en speed dialer med billeder. Gode ideer til iPhone apps modtages gerne :)
mrode Besvaret July 10, 2008 Rapporter Besvaret July 10, 2008 Ikke officelt ihvertfald - men en af deres medlemmer kom til at leakke en version i April - som hurtigt dukkede op ude i den store p2p verden. Om den virker er så en hel anden side af sagen :) Har i øvrigt skrevet min første iPhone app - en LDAP klient til adresse opslag og arbejder pt. på en speed dialer med billeder. Gode ideer til iPhone apps modtages gerne :) nice.. den må være gået forbi min næse :) Regner nu med de releaser en officiel version få timer efter butikkerne åbner i USA.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu