BS Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Her er så det brev, jeg vil sende afsted til Øresundsbroen både på email og pr. almindelig post. Der er andre instanser som også skal have en kopi. Hvis nogen har behov for word filen, så kan jeg også uploade den. Rigtig godt skrevet.:th2:
darksaint Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Fokusgruppe Jeg ville da også gerne ligesom Moerke vide hvem der sider i denne fokusgruppe - syntes at det virker en anelse suspekt at der ikke skulle være bare en enkelt fra dette forum som enten er i dette forum eller kender en som har deltaget???
Thomas Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Her er så det brev, jeg vil sende afsted til Øresundsbroen både på email og pr. almindelig post. Der er andre instanser som også skal have en kopi. Hvis nogen har behov for word filen, så kan jeg også uploade den. Godt skrevet, syntes du skal sende den til medierne også!
Guest Trine Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Jeg ville da også gerne ligesom Moerke vide hvem der sider i denne fokusgruppe - syntes at det virker en anelse suspekt at der ikke skulle være bare en enkelt fra dette forum som enten er i dette forum eller kender en som har deltaget??? Hmm ja jeg havde meget gerne meldt mig frivilligt....og jeg har endda svaret på alle spørgeskemaer vi har fået gennem tiderne.
credde Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Godt skrevet' date=' syntes du skal sende den til medierne også![/quote'] Takker. Det er sendt afsted til Øresundsbroen nu både på email og med almindelig post. Skal lige forberede et brev til medierne, bestyrelsen og Trafikministeren. Det bliver i weekenden.
tim_pedersen_ Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Flot brev. Her er så det brev, jeg vil sende afsted til Øresundsbroen både på email og pr. almindelig post. Der er andre instanser som også skal have en kopi. Hvis nogen har behov for word filen, så kan jeg også uploade den. ___________________ Flot brev. Så skal det bare sendes til alle relevante personer m.m TV, Radio, bestyrelsesmedlemmer, politikkere m.m Håber det giver noget debat der hjælper. Mvh Tim
Uffe Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Takker. Det er sendt afsted til Øresundsbroen nu både på email og med almindelig post. Skal lige forberede et brev til medierne, bestyrelsen og Trafikministeren. Det bliver i weekenden. Godt skrevet - Hvad med at prøve at kontakte Basta på TV2, de plejer at tage fat i de firmaer der røvrender deres kunder!!
Thomas Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Flot brev. Er i gang med at printe "vores" klage. Hvadeh jeg går udfra den får "the full monty" med orientering hos forbrugerombudsmand og hele myndighedsportefølgen, hvor det er relevant. Er der nogen der tager tråden i det, eller venter vi til websiden er oppe? *Grrrrrrrrrrrrr.........* :th2: Websitet er allerede oppe.... nøj hvor der arbejdes hurtigt her..... for vildt.... Coool, det virker sku!
bananas Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Takker. Det er sendt afsted til Øresundsbroen nu både på email og med almindelig post. Skal lige forberede et brev til medierne, bestyrelsen og Trafikministeren. Det bliver i weekenden. Hov Mester! Hvis du har brugt mit ark, skal du lige være klar over at jeg havde lavet en bøf idet jeg var kommet til at sætte den gamle pris på minipendler for højt til DKK 2000 i stedet for som korrekt DKK 1940. Det giver endnu større prisstigninger - faktisk 18,47% ved 12 dage(24 ture). Jeg har rettet i mit tidligere indlæg.
BS Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Coool' date=' det virker sku![/quote'] Kom lige med koden til dit banner i bunden. SKA DA HA!!!
Thomas Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Kom lige med koden til dit banner i bunden. SKA DA HA!!! http://www.paintballdanmark.dk/banner/brosupport.htm Eller se ThoMASoS profil!
credde Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Hov Mester! Hvis du har brugt mit ark, skal du lige være klar over at jeg havde lavet en bøf idet jeg var kommet til at sætte den gamle pris på minipendler for højt til DKK 2000 i stedet for som korrekt DKK 1940. Det giver endnu større prisstigninger - faktisk 18,47% ved 12 dage(24 ture). Jeg har rettet i mit tidligere indlæg. Jeg har brugt Trine's ark, da der var nogle grafer med. Er ret overbevist om, at de ikke fatter tal inde hos Øresundsbroen, men lidt grafer hjælper altid på forståelsen.
bananas Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Jeg har brugt Trine's ark' date=' da der var nogle grafer med. Er ret overbevist om, at de ikke fatter tal inde hos Øresundsbroen, men lidt grafer hjælper altid på forståelsen.[/quote'] Godt nok - hun fik det samme som mig (efter jeg havde rettet til ;) )
bananas Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Er vi sikre på at firmabetalt brobizz ikke kan lade sig gøre med det nye system?. Det er formentlig rigtigt at man er nødt til at gå et fast beløb ned i bruttoløn om måneden - jeg er dog ikke sikker på at det er af hensyn til SKAT - nok snarere af hensyn til at almindeligt lønbogholderi ikke skal løbe op i kaos, og ligeså med ens ansættelseskontrakt. Jeg mener at huske at SKAT havde ophævet kravet om, at der skulle være fuldstændig overensstemmelse mellem hvad man går ned i løn og godets pris, idet man ikke kan forhindre at folk samtidigt får en lønstigning, så det var alligevel omsonst. Men der er vel ikke noget der forhindrer, at man går et fast beløb ned i løn, og at arbejdsgiveren derefter høster enten en ekstra regning/besparelse alt efter hvor mange ture man kører. Det er så lidt sværere at forhandle om hvor meget man skal gå ned i løn, når man ikke helt ved hvor mange ture man kommer til at køre. Det kan selvfølgeligt være sværere at forhandle hjem, men det er jo ikke mere ustyrligt end fx. fri telefon. I den nye aftale skal der tilknyttes et kreditkort, men der står jo ikke noget om, at det skal være et personligt kreditkort. Et firma kunne jo sagtens oprette et kreditkort kun til formålet, og hvis det har flere medarbejdere der pendler, kunne det formentlig tilmelde flere brobizzer på det samme kort. Kortet behøves jo nødvendigvis ikke at udleveres til de enkelte personer. Det er helt klart mere besværligt end at få en samlet regning, men det kan da lade sig gøre.
Nils Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 De flesta av våra pendlare reser 40-44 resor i månaden och för dem innebär den nya produkten en höjning om 1-2 %, vilket motsvarar en normal indexhöjning. Med vänlig hälsning, Anna Östrand Hun (Øresundsbron) er tilsyneladende så vant til at have med dovne copy-paste-journalister at gøre, at hun lyver by default, eller i hvert fald glider af på kendsgerninger. De har jo udsendt en pressemeddelelse til indrykning i organet for kritikløst viderebragte kontrafaktiske partsindlæg også kendt som Sydsvenskan, hvoraf det fremgår, at der er prisstigninger på 3,4 procent. Er det ikke den nye pris på pendleraftalen, der afstedkommer den stigning? Men den aftale bliver så lige afskaffet og erstattet af et helt nyt system. Så kan man godt få den tanke, at den eneste grund til ikke at afskaffe ordningen med det samme, men lade den stå i prislisten i to måneder er, at den skal bruges til at smugle prisstigningen igennem. Den er kun til pressebrug. Det blev vist ikke så pædagogisk, men kan I se billedet? Nya rabatter för Öresundspendlare Av Jan Andersson Senast uppdaterad 22 november 2006 23:30 Priserna på Öresundsbron höjs generellt med i genomsnitt 3,4 procent nästa år. Höjningen ska kompensera för väntade kostnadsökningar. Brobolaget inför också ett nytt rabattsystem för bilpendlare: I stället för att betala resorna under en kalendermånad i förskott debiteras pendlaren nu för varje resa. Under varje kalendermånad tillämpas två prisnivåer – 160 kronor och 31 kronor – beroende på antalet gjorda resor. Efter 16 resor för 160 kronor per resa sjunker priset till 31 kronor per resa. Efter 50 resor debiteras åter 160 kronor per resa. Enligt Öresundsbron innebär detta att den som gör 50 resor under en kalendermånad betalar i genomsnitt cirka 72 kronor per resa. Det nya avtalet ersätter de nuvarande två rabattavtalen Öresund pendlare och Öresund minipendlare. Pendlarna ska även i fortsättningen betala depositionsavgift för sina Brobizzar och registrera maximalt två fordon som de vill knyta till avtalet.
Kim H Besvaret November 24, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 24, 2006 Er vi sikre på at firmabetalt brobizz ikke kan lade sig gøre med det nye system?. Det er formentlig rigtigt at man er nødt til at gå et fast beløb ned i bruttoløn om måneden - jeg er dog ikke sikker på at det er af hensyn til SKAT - nok snarere af hensyn til at almindeligt lønbogholderi ikke skal løbe op i kaos, og ligeså med ens ansættelseskontrakt. Jeg mener at huske at SKAT havde ophævet kravet om, at der skulle være fuldstændig overensstemmelse mellem hvad man går ned i løn og godets pris, idet man ikke kan forhindre at folk samtidigt får en lønstigning, så det var alligevel omsonst. Men der er vel ikke noget der forhindrer, at man går et fast beløb ned i løn, og at arbejdsgiveren derefter høster enten en ekstra regning/besparelse alt efter hvor mange ture man kører. Det er så lidt sværere at forhandle om hvor meget man skal gå ned i løn, når man ikke helt ved hvor mange ture man kommer til at køre. Det kan selvfølgeligt være sværere at forhandle hjem, men det er jo ikke mere ustyrligt end fx. fri telefon. I den nye aftale skal der tilknyttes et kreditkort, men der står jo ikke noget om, at det skal være et personligt kreditkort. Et firma kunne jo sagtens oprette et kreditkort kun til formålet, og hvis det har flere medarbejdere der pendler, kunne det formentlig tilmelde flere brobizzer på det samme kort. Kortet behøves jo nødvendigvis ikke at udleveres til de enkelte personer. Det er helt klart mere besværligt end at få en samlet regning, men det kan da lade sig gøre. Jeg er overbevist om, at Bananas har fat i noget rigtigt - specielt punktet om fast træk, men med variabel gevinst/tab for arbejdsgiveren - dette forhold har dog næppe ligget til grund, når den enkelte har opnået ordningen.
Kim H Besvaret November 24, 2006 Forfatter Rapporter Besvaret November 24, 2006 .... Efter 16 resor för 160 kronor per resa sjunker priset till 31 kronor per resa. Efter 50 resor debiteras åter 160 kronor per resa. Enligt Öresundsbron innebär detta att den som gör 50 resor under en kalendermånad betalar i genomsnitt cirka 72 kronor per resa. Den kritiske journalist ville straks foretage en sammenligning med 2007 prisen for almindelig traditionel pendlerordning - her er gennemsnitsprisen 66 SEK pr. rejse - en stigning på 9 % (mod 2006 prisen bliver det 11 %).
Thomas Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Hun (Øresundsbron) er tilsyneladende så vant til at have med dovne copy-paste-journalister at gøre, at hun lyver by default, eller i hvert fald glider af på kendsgerninger. De har jo udsendt en pressemeddelelse til indrykning i organet for kritikløst viderebragte kontrafaktiske partsindlæg også kendt som Sydsvenskan, hvoraf det fremgår, at der er prisstigninger på 3,4 procent. Er det ikke den nye pris på pendleraftalen, der afstedkommer den stigning? Men den aftale bliver så lige afskaffet og erstattet af et helt nyt system. Så kan man godt få den tanke, at den eneste grund til ikke at afskaffe ordningen med det samme, men lade den stå i prislisten i to måneder er, at den skal bruges til at smugle prisstigningen igennem. Den er kun til pressebrug. Det blev vist ikke så pædagogisk, men kan I se billedet? Nya rabatter för Öresundspendlare Av Jan Andersson Senast uppdaterad 22 november 2006 23:30 Priserna på Öresundsbron höjs generellt med i genomsnitt 3,4 procent nästa år. Höjningen ska kompensera för väntade kostnadsökningar. Brobolaget inför också ett nytt rabattsystem för bilpendlare: I stället för att betala resorna under en kalendermånad i förskott debiteras pendlaren nu för varje resa. Under varje kalendermånad tillämpas två prisnivåer – 160 kronor och 31 kronor – beroende på antalet gjorda resor. Efter 16 resor för 160 kronor per resa sjunker priset till 31 kronor per resa. Efter 50 resor debiteras åter 160 kronor per resa. Enligt Öresundsbron innebär detta att den som gör 50 resor under en kalendermånad betalar i genomsnitt cirka 72 kronor per resa. Det nya avtalet ersätter de nuvarande två rabattavtalen Öresund pendlare och Öresund minipendlare. Pendlarna ska även i fortsättningen betala depositionsavgift för sina Brobizzar och registrera maximalt två fordon som de vill knyta till avtalet. Det er da vist det man kalder Repost:)
tommy_h Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Coool' date=' det virker sku![/quote'] Så så folkens. Jeg arbejder på sagen, men der er et stykke igen.. men der vil løbende ske noget. Dog kunne jeg stadig godt bruge nogle sparings partner til indholdet osv. vh tommy
larscph Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Antal passager - hvis der var nogen der lavede statistik Vi mellem 46 og 54 passager om måneden.
tommy_h Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Angiv jeres ture over broen Ja dette kan i nu også gøre på hjemmesiden http://www.pendleroveroresundsbron.net
Thomas Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Flot brev. Er i gang med at printe "vores" klage. Hvadeh jeg går udfra den får "the full monty" med orientering hos forbrugerombudsmand og hele myndighedsportefølgen, hvor det er relevant. Er der nogen der tager tråden i det, eller venter vi til websiden er oppe? *Grrrrrrrrrrrrr.........* :th2: Websitet er allerede oppe.... nøj hvor der arbejdes hurtigt her..... for vildt.... Kan se du også har oprettet en side hvor man kan få sit navn ind hvis man vil støtte sagen! Er det ikke det vi alle gør ved at skrive under?
Guest Trine Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Økonomisk støtte Thomas. Det koster lidt at smide en side op' date= for ikke at tale om de arbejde der skal lægges i siden også. Syntes det er en god ide..... så god at jeg sendte en 20èr med det samme, sidder og afventer mit navn kommer op på listen. Kom nu nærigfætter.... slip en 20èr til Tommy ikk? ;) Han skal jo lægge en masse info ud i weekenden mens vi andre feder den. Ja, eller arbejder på indlæg til siden!!! Jeg har gang i at beskrive aftalen og dens økonomiske betydning for os. Desuden overvejer jeg et afsnit der skal hedde 'procentregning for dummies'.. de har da virkelig svag dokumentation for deres tal...
Gio Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 Han skal jo lægge en masse info ud i weekenden mens vi andre feder den.Feder den?? Jeg skal tvätta kl 7 *bllrrrp*
Gio Besvaret November 24, 2006 Rapporter Besvaret November 24, 2006 *Langer lige GIO et gevaldigt dummeslag i nakken**auuw* Nå men...det jeg prøvede på at sige var, at jeg nok hellere lige må se om min kontantbeholdning kan spytte en tyver op ;)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu