Jump to content

Recommended Posts

• Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Iøvrigt rigtig professionelt' date=' at Jacob Vestergaard hedder Gitte som brugernavn på det pendlerforum, men det undrer vel ingen :eek:[/quote'] HAHA.. Ja... Men der findes jo så mange særheder rundt omkring - og hvis han nu får levet det ud i PendlerForum, så.. Oh well.. Let it be... :surprise:
Besvaret
Jeg læste et sted at togene bliver støttet af bilisterne betalinger. Det kunne være interessant at se om det også bliver dyrere for DSB os SJ at benytte broen. De betaler en flat rate som ikke er afhængig af antallet af passagere.
Jeg pendler mellem København H til Borås med SJ hver mandag og fredag med bla. X2000 toget. Togbilletten i 2007 er præcis den samme som den var i 2006. Så jeg er jo heldig... Broen er en pengemaskine som kun kan stoppes om politikerne sætter en stopper for dette misbrug. Det er nok ad denne vej, vi må påvirke...
Besvaret
HAHA.. Ja... Men der findes jo så mange særheder rundt omkring - og hvis han nu får levet det ud i PendlerForum' date=' så.. Oh well.. Let it be... :surprise:[/quote'] Så fik jeg også smidt mine kommentarer derinde!
Besvaret

Velkommen tilbage :laugh:

Ja......Du må altså meget undskylde..... Min kone og jeg bruger ca. 70.000 dkk om året på broen..... Priserne på Sjælland er ved at komme ned i et leje, hvor det slet ikke kan betale sig at flytte til Sverige længere..... Man kan "gratis" bruge 70.000dkk om året på at bo istedet og det kommer man faktisk ganske langt for i omegnen af Kbh. Vi har et stort problem i form af manglende arbejdskraft i DK. Der er masser af ledige hænder i Skåne og de vil gerne til DK for at arbejde. Det gør de så i 3 mdr og så stopper de igen.... For det kan ganske enkelt ikke svare sig. De skal betale bro, ekstra benzin for at pendle, øget slidtage på bilen, større afskrivning på selvsamme og større tidsforbrug. Udover det, så skal de betale mere i skat af deres løn i dk. Så BRUTTO kan det godt være det er attraktivt at arbejde i DK, men NETTO er det ikke....... For broen er ganske enkelt en handelshindring! Skulle vi reonere lidt, så burde man da også betale for Langebro, Knippelsbro, Sjællandsbroen og Kalvebod broen..... Men igen.......Det er vel et spørgsmål om størrelsen på kængurugitteret på SUV'en. Så kommer der ikke ridser af bommene på køleren.................... Jeg er bare så træt af den bro.............. Alene af den årsag kunne jeg godt finde på at flytte til dk igen. De virker jo vanvittigt at en herboende dansker/svensker skal udføre det samme arbejde, men få betydeligt mindre ud af det, fordi han skal passere en bro????? Gud ved hvad EU vil sige om arbejdskraftens FRI bevægelighed og BROEN ikke skal opfattes som et teknisk handelshinder........
Besvaret
Iøvrigt rigtig professionelt' date=' at Jacob Vestergaard hedder Gitte som brugernavn på det pendlerforum, men det undrer vel ingen :eek:[/quote'] Hahahahahahaahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahahhahahahahahahahahahahahahahahahaahahahahahahahhaahhahahahahahahahahahahahahahahahahaahhahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahaha...........................:laugh::laugh: Det er sindsygt! Haahahahahahahaha
Besvaret

konkurrencestyrelsen Der er en del der skriver at Øresundsbroen er et monopol og at de udnytter deres markedsmagt. Hvorfor ikke teste den påstand? Konkret gøres det ved at skrive en klage til konkurrencestyrelsen. Hvis sagen er af principel karakter vil styrelsen indbringe klagen for konkurrencerådet der samles hver måned og deres afgørelse vil blive vejledende for styrelsen. I linket til konkurrencerådet finder man også alle dets medlemmer og Øresundsborger foreningen kunne måske vende spørgsmålet med et par af medlemmerne helt uformelt. Skulle der være substans i en klage, kan disse anmeldes ved at bruge skemaerne på følgende side: http://www.ks.dk/konkurrence/anmeldelser-regler-og-skemaer/anmeldelsesskemaer/ Dog skal man være opmærksom på at man kan få fritagelse fra konkurrenceloven, hvis man lever op til nogle bestemte betingelser beskrevet i lovens paragraf 8. Derudover kan EU også give en fritagelse. Der er en meget kort artikel om konkurrenceloven her: http://www.ks.dk/konkurrence/regler/love/konkurrenceloven-i-korte-traek/konkurrenceloven-i-korte-traek-2002-historisk/ Det kan godt være at Øresundbroen har fået bevilget fritagelse, så det skal undersøges først. Derefter kan det være at broen falder ind under en gruppefritagelse. Hvis intet af dette er tilfældet bør man gå videre og vise at de misbruger deres markedsmagt og på den baggrund udforme en klage til konkurrencerådet - man kan evt. uformelt kontakte et par af rådsmedlemmerne inden for en kort vurdering.

Besvaret

Nu er det jo sådan at vi har en pendlerforening. Denne kunne måske sammenfatte et brev til transportministeren og andre interessanter. Lad os gøre os bemærkede, prøv lige at se hvad der sker når bønderne i Frankrig laver blokader. Hvorfor kan de brofolk ikke indse at mange folk der har ønsker om at flytte til SE bliver bremset af de ublu priser. Kende de første 6 familier som siger at de har overvejet stækt at flytte hertil, men er sidenhen stået af grundet de høje transportomkostninger både for dem selv og evt besøgende. Integration my ass. Jeg er sur:mad::mad::mad:

Besvaret
Iøvrigt rigtig professionelt' date=' at Jacob Vestergaard hedder Gitte som brugernavn på det pendlerforum, men det undrer vel ingen :eek:[/quote'] Ta´ til dragshow på den nærmeste gayclub, så forstår du :D :D
Besvaret

Hvem sagde aktion?! Det batter jo ikke rigtigt noget at skrive til trafikministeren (en nybagt af slagsen endda) eller lignende... Jeg er virkelig træt af den bro og deres monopol samt den geniale kombination med utrolig dårlig kundeservice. I dag holdt jeg f.eks. 7 minutter i kø ved betalingsanlægget, da en dames brobizz ikke fungerede. Det er jo hvad der kan ske, men det kan sgu da ikke passe at det skal tage så lang tid at få den til at fungere! :mad: Hvad gør vi? En blokade af betalingsanlægget er en dårlig idé, synes jeg. Det rammer jo kun os selv og man kan risikere at få folk vendt imod sig. Kan en brobizz ikke hackes? Det kunne være SÅ retfærdigt, at hoppe ud med en fake brobizz og så erklære banen for GRATIS. Eller eventuelt blokere selve bommen. Begge dele er stensikkert ulovlige, men personligt er jeg klar til en aktion. Enough is enough! :mad:

Besvaret
Hvem sagde aktion?! ... Enough is enough! :mad:
Hvad med at trykke en protest-streamer og smække den i bagruden på bilen, jo flere der kører med den - jo mere pinligt bliver det for broen. Så kan monopolbroen lære det! Man kunne evt. skrive "Monopolbro koster mig 30.000 kr/år." :laugh: Man burde også få dem ud af den fantasiverden hvor inflationen magisk er dobbelt så høj som i virkeligheden. Men mest vigtigt - hvorfor ikke få SKAT til at revurdere sit fradrag på 50 kr. pr. passage? Det stiger jo ikke med prisudviklingen? Dette gælder også for togpendlerne... Det er lidt mærkeligt at regeringen taler om integration samtidig med at de sætter fradragene effektivt ned!?
Besvaret
Hvad med at trykke en protest-streamer og smække den i bagruden på bilen, jo flere der kører med den - jo mere pinligt bliver det for broen. Så kan monopolbroen lære det! Man kunne evt. skrive "Monopolbro koster mig 30.000 kr/år." :laugh:
En sådan streamer tror jeg desværre ikke, man vil få noget ud af specielt ikke i Danmark. Janteloven lever jo i allerbedste velgående og, jeg er overbevist om, at folk bare vil sige: "Det har i jo rigtig godt af / så kan i lære det / i har jo billige biler" osv.
Besvaret

Broen er jo pr. definition et rent monopolforetagende, så det nytter ikke at få konkurrencestyrelsen ind i sagen - det er jo vedtaget at broen skal udnytte sit monopol til at få betalt gælden tilbage. Det må være politikerne, der har den ulitmative kontrol som vi skal henvende os til. Trafikministeren kan være en mulighed - men han kan dårligt gøre meget andet at forsvare hvad der har fundet sted, for ellers kan det tolkes som om han kritiserer sig selv. Folketingets trafikudvalg vil være mit bedste bud. Det var dem, som for et par år siden bestemte at priserne på Storebælt skulle sættes ned til det halve. Her er alle partierne repræsenteret og nogen skal nok have en personlig interesse i at råbe op. Man kan skrive til dem: http://www.ft.dk/default.asp?id={A38552C6-FA46-462C-95A2-1396C0379C59} Her ville det nok være bedst med en samlet henvendelse - helst fra Øresundsborgerforeningen.

Besvaret
Jeg har for nyligt hørt' date=' at det nu skulle være forbudt at køre med streamers i bilruden?:confused:[/quote'] Er det ikke i Danmark, at der er sket "noget" i den forbindelse? Min nye låne Peugeot 207CC fra Peugeot Malmö er da klistret til med streamers med reklamer for Peugeot og motorolie i bagruden. Hvilket fik mig til at huske må at bede dem om IKKE at plastre vores kommende nye blå tøser-racer til med streamers... Der er da ikke noget grimmere!
Besvaret

hvad med at skippe broen for en stund :) tag færgerne :), ved godt det er sur røv når man bor i malmö men hvis man er utilfreds nok :) tænk på det større kørselsfradrag :D -cb-

Besvaret

Det er ret svært at forstå hvorfor priserne skal stige, i takt med at der bliver betalt mere af på broen, burde det jo netop blive billigere med tiden :mad: problematikken er at monopolet låser pendlerne fast i et jerngreb, vi har ikke andre muligheder over sundet end broen. Så måske vi skulle leje nogle busser til at køre over i så vil det blive billigere og broen vil tabe penge hvis der kører busser fyldt med pendelere over hver dag istedet for ;-)

Besvaret
hvad med at skippe broen for en stund :) tag færgerne :), ved godt det er sur røv når man bor i malmö men hvis man er utilfreds nok :) tænk på det større kørselsfradrag :D -cb-
Du kan kun få det befordringsfradrag, som du i dag får. SKAT er ligeglad med om du kører via Nordpolen for at komme på arbejde - du kan kun få for de km. som en opslag på fx map24 vise fra hjem og til arbejde.
Besvaret
Du kan kun få det befordringsfradrag, som du i dag får. SKAT er ligeglad med om du kører via Nordpolen for at komme på arbejde - du kan kun få for de km. som en opslag på fx map24 vise fra hjem og til arbejde.
Ikke hvis du kan overbevise dem om, at det er en fordel for dig at køre en anden vej.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...