Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Jeg synes på et eller andet punkt det er en af de få ting man kan gøre. Vi bor i et dejligt land og de tager imod os, skatten betaler vi (os der arbejder i DK) i DK (ja de får en del meeen alligevel). Næ, jeg synes godt man kan vise sig som en lovlydig borger og betale det det koster.

• Svar 107
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Jeg synes på et eller andet punkt det er en af de få ting man kan gøre. Vi bor i et dejligt land og de tager imod os, skatten betaler vi (os der arbejder i DK) i DK (ja de får en del meeen alligevel). Næ, jeg synes godt man kan vise sig som en lovlydig borger og betale det det koster.
Enig. :th2:
Besvaret

Nogle af vores venner betalte ikke licens, men så en dag ringede det på dören, og de åbnede ikke. Alligevel fik de 3 uger efter en opkrävning fra radiotjänst, at de havde haft besög, og at manden havde enten set/hört eller "målt", at der var tv i lejligheden. Jeg forstår ikke, at folk ikke bare betaler. Jeg er meget taknemmelig for eksempelvis Barnkanalen - uden reklamer!!!! Det er själdent man stöder på det fänomen - og det er dejligt, at väre fri for "Den vil jeg også ha'" hver gang, der er reklamer på eksempelvis tv2.

Besvaret

På et eller andet tidspunkt må det gamle licenssystem vel også ophøre, så vi kan betale for public service-fjernsynsudsendelserne over skatten ligesom skoler, biblioteker, plejehjem og andre offentlige tjenester for borgerne. Hele 22% af befolkningen sætter aldrig deres fødder på et bibliotek. Alligevel betaler vi alle til bibliotekerne over skatten. Kun 2% af befolkningen ejer ikke et fjernsyn. Alligevel kræves der brugerbetaling fra de 98% af befolkningen. Skal man endelig opkræve brugerbetaling for noget, burde det da være for de ydelser, som færre gør brug af.:rolleye:

Besvaret

Jeg føler ingen moralsk forpligtelse til - endsige dyb indre glæde ved - at betale for svensk fjantsyn, og det er ikke kun fordi, jeg aldrig har haft et tv. Teknikken er så vidt fremskreden i dag, at det ville være enkelt at opkræve betalingen fra de forbavsende få, der rent faktisk ser programmerne. Eller tag pengene i statskassen. Det ville være mere ærligt, og så kunne de 400 ansatte i radiotjänst foretage sig noget fornuftigt i stedet for at gå i vejen for de andre spioner. Hvorfor skulle jeg betale til den svenske stats officielle propagandasender bare fordi jeg har en pc? Hvad er logikken? Hvad er det for en butik, hvor man skal betale for nogle varer, fordi man KUNNE have taget dem ned i vognen. :rolleye:

Besvaret
På et eller andet tidspunkt må det gamle licenssystem vel også ophøre, så vi kan betale for public service-fjernsynsudsendelserne over skatten ligesom skoler, biblioteker, plejehjem og andre offentlige tjenester for borgerne. Hele 22% af befolkningen sætter aldrig deres fødder på et bibliotek. Alligevel betaler vi alle til bibliotekerne over skatten. Kun 2% af befolkningen ejer ikke et fjernsyn. Alligevel kræves der brugerbetaling fra de 98% af befolkningen. Skal man endelig opkræve brugerbetaling for noget, burde det da være for de ydelser, som færre gør brug af.:rolleye:
At ætermedierne skal være nogle store, statsstyrede og statsfinansierede betonkolosser, er en forestilling, der IMO burde høre fortiden til. De trykte medier var heldige at komme fra start før den moderne stat opstod, ellers havde vi haft én statsavis, måske to. Politikerne har effektivt sørget for at gøre det umuligt at drive ætermedier i konkurrence med, ja, staten er det jo. På tide... eller snarere 20-30 år for sent... at bryde markedet heeelt ned og give plads for nye aktører.
Besvaret
At ætermedierne skal være nogle store, statsstyrede og statsfinansierede betonkolosser, er en forestilling, der IMO burde høre fortiden til. De trykte medier var heldige at komme fra start før den moderne stat opstod, ellers havde vi haft én statsavis, måske to. Politikerne har effektivt sørget for at gøre det umuligt at drive ætermedier i konkurrence med, ja, staten er det jo. På tide... eller snarere 20-30 år for sent... at bryde markedet heeelt ned og give plads for nye aktører.
Jeg er enig i at det hører fortiden til og burde afskaffes. jeg er sådan set enig i at reklamer er irriterende, men på den anden side så bruger jeg faktisk ikke DR eller SVT til noget som helst - som ikke kunne dækkes af et kommercielt selskab via reklamer. DRs nyheder på hjemmesiden læser jeg, og jeg hører P3 radio. Har intet fjernsyn, og selv hvis jeg havde...ville jeg ikke se DR/SVT :)
Besvaret
Jeg synes' date=' der er lidt uhyggeligt, at så mange er sortseere. :thumbdown[/quote'] Det er jo bare et tegn på folk vender ryggen til det gamle monopol, at tiden er løbet fra det. Hvis det var almindelige betalingskanaler ville de være døde og borte for hvem fanden gider betale for noget man ikke bruger :sick: Jeg skal vel heller ikke være med til at betale for naboens fastnet-telefon når jeg ikke har en, blot fordi der skal være penge til at drive nettet. Næ, gør ligesom med teleselskaberne - fas det over på private hænder, så kan dem som gider betale for det og dem som ikke vil kan skippe det :)
Besvaret
Det er jo bare et tegn på folk vender ryggen til det gamle monopol, at tiden er løbet fra det. Hvis det var almindelige betalingskanaler ville de være døde og borte for hvem fanden gider betale for noget man ikke bruger :sick: Jeg skal vel heller ikke være med til at betale for naboens fastnet-telefon når jeg ikke har en, blot fordi der skal være penge til at drive nettet. Næ, gør ligesom med teleselskaberne - fas det over på private hænder, så kan dem som gider betale for det og dem som ikke vil kan skippe det :)
Det kan vel være rigtigt nok, men som tingene nu engang er, så er det de 67%der betaler for alle jer andre "snyltere".
Besvaret
Det kan vel være rigtigt nok' date=' men som tingene nu engang er, så er det de 67%der betaler for alle jer andre "snyltere".[/quote'] Men hvorfor så ikke bare skrotte den forretningsmodel...? I en privat virksomhed var den sku aldrig gået. Kan skidtet ikke løbe rundt må man gen-opfinde eller droppe det. Jeg kan virkelige ikke se grunden til at betale for Vild med Dans, X factor, Talent 20089987987 stykker eller hvad de er nået til. Dem som vil det, fred være med dem - men jeg kan ikke se idéen i det...
Besvaret
Jeg synes' date=' der er lidt uhyggeligt, at så mange er sortseere. :thumbdown[/quote'] Afstemningn fortæller skam ikke noget om hvor mange sortseere der er... Den fortæller bare hvor mange der betaler licens...
Besvaret
Det kan vel være rigtigt nok' date=' men som tingene nu engang er, så er det de 67%der betaler for alle jer andre "snyltere".[/quote']Hvordan kan vi snylte på noget vi ikke bruger? Som Anders også er inde på, så er tiden for længst løbet fra den gamle licens-model.
Besvaret
Det kan vel være rigtigt nok' date=' men som tingene nu engang er, så er det de 67%der betaler for alle jer andre "snyltere".[/quote'] Jeg har stemt på at jeg ikke betaler licens.. det er skam ikke fordi jeg snylter på jer andre, men fordi jeg finder TV nu til dags dybt uintelligent underholdning, på grænsen til fordummende. Jeg gider ikke se det lort de sender og har derfor heller ikke et fjernsyn.
Besvaret

glæder mig til dagen hvor vi skal til at betale køkkenlicens og så er der pay per wiev på køleskabet. eller at vi får tilsendt en bøde hver gang vi har været ude og kører fordi vi kunne have kørt for stærkt. jeg er simpelthen så hamrende træt af at man skal betale for at holde sig informeret om hvad der foregår i dk (vidste i at man i dk er forpligtet til at have en transistorradio så man kan høre nød-meldinger) glæder mig til der står luxemburg på min post.

Besvaret
Må man have lov' date='bare af ren nysgerrigheds skyld at spørge hvad i så laver om aftenen, nu hvor i har droppet tv kiggeriet:cool:[/quote'] At dømme efter de pågældende brugeres indlægs-tæller, så bliver der vist fordrevet mere end et PAR timer her på forummet. ;) Jeg tror aldrig jeg lærer at forstå folk der ikke har et tv. Jeg mener, det er da fair nok, det er ikke fordi jeg har fordomme imod folk der har valgt ikke at have tv. Jeg kan bare ikke lade være med at tænke på, om de så heller ikke går i biografen? "Årh hvad! Billedet bevæger sig man!!" :rolleyes: Nej, alvorligt talt, så synes jeg at vi skal sætte pris på at fx. Nils ikke bruger sin tid på at se Hokus Krokus, eller hvad ved jeg, og i stedet fordyber sig i økonomiske problem-stillinger, fordele og ulemper osv. som kommer os andre dumme tv-kiggere til gode! ;)
Besvaret

Jeg er heller ikke selv interesseret i TV, men jeg kan heller ikke leve uden mit TV. Det er fedt når der er EM/VM Fodbold eller forskellige andre programmer som er interresant, men ellers er der nettet til og se de programmer man vil. PC --> TV via HDMI

• 8 months later...
Besvaret

Licens Synes også det er flabet overfor licens betalerne at de opkræver mere end de bruger, de samler bare pengene sammen på en konto. Nu står der over 700 mill skr. på den konto, men har de tænkt sig at sætte licensen ned nej nej nej!!!!! der kunne jo kommer underskud en gang ??? Men de vil meget gerne udbrede licensen til også at omfatte mobiltelefoner,computere, osv. så der kan komme endnu flere penge ind :mad:

Besvaret

Selv går jeg stærkt ind for kun at betale for det man ser.... Men orker bare ikke at sidde på nåle hver aften fordi en latterlig licensmand pludselig kan dukker op og ringer på døren. Vi havde vel boet i vor lejlighed i 14 dage da han stod der første gang, det fortæller bare mig, at han ville rende der på min dør i tide og utide :sick: Så jeg betaler, jeg har råd til det, og vi har så mange andre fordele her i landet. Licensen er trods alt lidt billigere i Sverige endnu...

Besvaret

Valgte at betale efter 2 år vi havde boet her da det gik op for mig at jeg skulle..... Faktisk ikke noget jeg gik og tænkte på før det... jeg må dog indrømme at jeg ikke har betalt bagud ;-)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...